W XXI wieku niewiele czytamy, ale piszemy więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Internauci nieustannie opisują wydarzenia z życia na portalach społecznościowych lub dyskutują na forach. Obok trywialnych treści pojawiają się jednak również wartościowe, merytoryczne wpisy. Są one nie tylko cennym źródłem wiedzy, ale też rzucają dobre światło na autora tekstów, który chce dzielić się informacjami. Właśnie dlatego warto prowadzić boga firmowego. Blog to dobry sposób na promocję dla niemal każdej firmy – również dla branży nieruchomości. Najważniejsze zalety z pisania bloga firmowego:

  • blog stawia cię w pozycji eksperta,
  • sprzyja pozycjonowaniu strony,
  • daje szansę na stworzenie link bait,
  • pomaga w znalezieniu partnerów biznesowych,
  • daje trwałe efekty marketingowe.

Przyjrzyjmy się tym wszystkim zaletom po kolei.

Blog stawia Cię w pozycji eksperta
Jeśli masz już nieco doświadczenia w branży nieruchomości, z pewnością potrafisz odpowiedzieć na wiele pytań stawianych przez klientów. Wiesz, czego potrzebują osoby, z którymi się kontaktujesz i jakie sprawy najczęściej budzą wątpliwości. Wykorzystaj to, co wiesz i stwórz artykuły na bloga. Dzięki temu potencjalni klienci trafią na Twoją stronę w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Nie tylko zwabisz internautów na witrynę, ale jeszcze zbudujesz własny autorytet. Klienci będą bardziej skorzy do skorzystania z pomocy kogoś, kto już udowodnił, że zna się na rzeczy.
W poszukiwaniu tematów sięgnij nie tylko do własnego doświadczenia, ale również do blogów konkurencji oraz Google AdWords. Dzięki temu łatwiej określisz pytania, które są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę.

Sprzyja pozycjonowaniu strony
Firmowy blog to jeden z najczęściej wykorzystywanych sposobów na podniesienie pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych. Znakomicie sprawdzi się również w przypadku biura nieruchomości. Google zwraca dużą uwagę na ilość i jakość treści zamieszczanych na stronie internetowej. Blog na domenie strony biura to znakomity pretekst do regularnego dodawania tekstów. Efekty pozycjonerskie będą najlepsze, jeśli sformatujesz teksty zgodnie z zasadami SEO – warto ustawić formatowanie nagłówków, pogrubić najważniejsze fragmenty i dodać wypunktowania oraz wyliczenia.
Obok treści, ważne są linki. Dobrym pomysłem jest tworzenie odnośników do innych artykułów na blogu albo do Twojej strony domowej. W ten sposób na dłużej zatrzymasz użytkownika i zachęcisz go do zapoznania się z ofertą, a do tego zdobędziesz kilka „punktów” w oczach Google. Blog pomoże Ci też zdobyć linki przychodzące. Zamieszczaj wartościowe wpisy, infografiki czy gorące newsy z branży nieruchomości, a inni internauci zaczną linkować do Twojej witryny.

Daje szansę na stworzenie link bait
Kontynuując poprzedni akapit – atrakcyjna treść można stać się tzw. link bait, czyli przynętą na linki. Tak nazywane są najbardziej atrakcyjne wpisy, które zdobywają wiele linków przychodzących w krótkim czasie. Jednym z najpopularniejszych sposobów na link bait jest stworzenie infografiki. Internauci lubią przyswajać tak skondensowaną wiedzę. Infografiki są chętnie oglądane, lajkowane i udostępniane.
Inna metoda to stworzenie wpisu, który zawiera przydatne informacje, najlepiej trudne do znalezienia w innym miejscu. Możesz też postarać się jako pierwszy opublikować daną treść w języku polskim. Do takich artykułów będą linkować inni blogerzy, użytkownicy forum i portali społecznościowych. Oczywiście świetnie sprawdzi się także gorący news lub wypowiedź na kontrowersyjny temat branżowy.
Pamiętaj jednak, by tworząc „przynęty” nie odchodzić od tematu strony. Jeśli chcesz prowadzić bloga biura nieruchomości lub innej firmy związanej z branżą, pisz o mieszkaniach, biurach, nowych inwestycjach, głośnych akcjach marketingowych czy zagadnieniach prawnych i budowlanych. Google najlepiej ocenia blogi, które są skoncentrowane wokół konkretnego tematu.

Pomaga w znalezieniu partnerów biznesowych
Częstą praktyką wśród blogerów jest wzajemna publikacja wpisów gościnnych. Jeśli teksty są dobrej jakości, taka współpraca ma same zalety. Wpis opublikowany na Twoim blogu to dla Ciebie dodatkowa, wartościowa treść a dla autora link do jego strony i rozgłos wśród Twoich odbiorców. Możesz w ten sposób nawiązać blogową współpracę z architektami wnętrz, firmami home stagingowymi, fotografami wnętrz czy doradcami podatkowymi. Możliwe, że współpraca wyjdzie poza obszar bloga i zyskasz cennych współpracowników oraz osoby, które będą polecać  Twoje usługi.

Daje trwałe efekty marketingowe
Ogromną zaletą firmowego bloga jest trwałość efektów. Blog możesz cały czas tworzyć i rozwijać, a każdy kolejny wpis będzie sprzyjał lepszej pozycji w wyszukiwarkach i wzmacniał Twoją pozycję eksperta. Więcej wpisów to także większy ruch na stronie i obszerniejsza baza wiedzy dla Twoich klientów. Bloga możesz rozbudowywać praktycznie w nieskończoność, bo wpisy nie zajmują wiele miejsca na serwerze, podobnie jak dokumenty tekstowe nie zajmują miejsca na Twoim dysku twardym. Nikt też nie usunie artykułów bez zgody, więc dodawane treści będą na Ciebie pracować nawet przez wiele lat.
Blog to skuteczny sposób, by utrzymać trwałe relacje z osobami zainteresowanymi szukaniem domu czy lokali na wynajem. Jeśli ktoś raz polubi Twoje wpisy na Facebooku lub zapisze się na newsletter, będzie sobie o Tobie przypominał z każdą kolejną publikacją.
Dodajmy, że bloga najlepiej prowadzić regularnie. Nawet jeśli nie masz czasu, postaraj się dodać chociaż jeden wpis na miesiąc lub zamów teksty u zewnętrznego copywritera. Internauci mogą pomyśleć, że Twoja firma już nie działa, jeśli zobaczą, że ostatnie wpisy są sprzed kilku miesięcy. „Żywy” blog jest też lepiej oceniany przez wyszukiwarki.

Większość blogów nie służy do bezpośredniego prezentowania ofert klientom, ale wpisy realnie wspierają sprzedaż w dalszej perspektywie. Jednak jeśli chcesz, możesz wykorzystać posty na blogu, by zachęcić odbiorców do wynajmu konkretnego mieszkania lub wzbudzić zainteresowanie nieruchomościami w wybranej dzielnicy. Nachalny marketing na blogu firmowym nie jest jednak mile widziany, więc staraj się raczej subtelnie przemycić niezbędne informacje lub grzecznie zaproś klienta do sprawdzenia oferty.