Blog

Realny_unikalny_użytkownik

REALNY I UNIKALNY UŻYTKOWNIK. CZYM SIĘ RÓŻNI I DLACZEGO TO WAŻNE?

20 / 01 / 2017 / 0 comments

W marketingu internetowym często przewija się pojęcie unikalnego użytkownika. Jest ono przydatne na przykład podczas ustawiania parametrów reklamy i wyboru systemu rozliczeń. Określanie unikalności odbiorcy pozwala na to, by dany baner był wyświetlany każdemu użytkownikowi tylko określoną ilość razy.

zdjecia_nieruchomosci_mieszkanie_pokazowe

SIŁA FOTOGRAFII W MARKETINGU NIERUCHOMOŚCI

28 / 12 / 2016 / 0 comments

Dlaczego warto zadbać o efektowne zdjęcia?
Na blogach branżowych często mówi się o tym, jak ważny jest umiejętnie wykonany copywriting. Przytacza się statystyki potwierdzające, że materiały reklamowe zawierające chwytliwe hasła i opisy skutecznie podnoszą konwersję. Z tym że mowa o tekście, który jest doklejany do obrazu.

deweloper_obsluga_facebook

JAK ZWIĘKSZYĆ ZAINTERESOWANIE OGŁOSZENIEM?

27 / 10 / 2016 / 0 comments

Ogłoszenia dotyczące wynajmu lub sprzedaży nieruchomości można dziś umieszczać nie tylko na portalach stworzonych specjalnie do tego celu. Wiele osób w pierwszej kolejności sprawdza grupy w social media, które często funkcjonują równie sprawnie jak osobne serwisy.

zaplata-za-reklame-w-sieci

CPC CZY CPM? KTÓRY MODEL ROZLICZENIA WYBRAĆ?

26 / 09 / 2016 / 0 comments

Zanim postanowisz zamówić reklamę w serwisie branżowym lub w portalu społecznościowym, musisz wybrać model rozliczenia. Najpopularniejsze są dwa system: CPC oraz CPM. Co oznaczają oba skróty i który z nich będzie lepszym wyborem?

teksty_reklamowe_branzy_deweloperskiej

TECHNIKI TWORZENIA SKUTECZNYCH TEKSTÓW REKLAMOWYCH. Część 2

18 / 08 / 2016 / 0 comments

AIDA to popularny model tworzenia tekstów reklamowych, a także konstruowania samej oferty. Jest to akronim od angielskich słów attention, interest, desire i action. Dwa pierwsze elementy tego podejścia opisaliśmy w części pierwszej artykułu. Powiedzieliśmy sobie o sposobach na zwrócenie uwagi klienta i wzbudzania ciekawości.

teksty reklamowe

TECHNIKI TWORZENIA SKUTECZNYCH TEKSTÓW REKLAMOWYCH. Część 1

4 / 08 / 2016 / 0 comments

AIDA i AIDAL – techniki tworzenia skutecznych tekstów reklamowych w branży deweloperskiej.
Skuteczny tekst reklamowy powinien przyciągnąć uwagę klienta, zaangażować odbiorcę, wyjść naprzeciw potrzebom konsumenta i zachęcić go do działania. Taki ciąg zdarzeń określa się skrótem AIDA, od angielskich słów: attention, interest, desire i action.

rozliczanie-reklam-w-sieci

CPA, CPS A MOŻE CPL? SYSTEMY ROZLICZEŃ ZA REKLAMĘ W SIECI.

19 / 07 / 2016 / 0 comments

Banery internetowe to wciąż jedna z najpopularniejszych form reklamy w sieci. Mimo że coraz więcej użytkowników stosuje oprogramowanie typu AdBlock, na którym cierpią przede wszystkim banery, wciąż mogą one być skutecznym narzędziem marketingowym. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na reklamę typu pop-up czy klasyczny baner umieszczony gdzieś z boku strony, musisz wybrać model rozliczeń.

banerowa-slepota

BANER BLINDESS – KILKA SŁÓW O „BANEROWEJ ŚLEPOCIE”

13 / 07 / 2016 / 0 comments

Banery internetowe to jedna z najchętniej wykorzystywanych form reklamy. Prawie każda strona komercyjna prezentuje non-stop reklamy kilku różnych marek. Niejednokrotnie banery są kluczowym źródłem przychodu dla właściciela witryny. Ta forma promocji ma też wiele zalet z punktu widzenia reklamodawcy. Przede wszystkim pozwala na dość precyzyjne dotarcie do określonej grupy klientów, a do tego łatwo kontrolować koszty emisji reklam.

newsletter_branzy_nieruchomosci_dewelopera

JAK STWORZYĆ SKUTECZNY NEWSLETTER?

1 / 07 / 2016 / 0 comments

Mimo rozwoju mediów społecznościowych, newslettery pozostają jednym z najskuteczniejszych i najchętniej wykorzystywanych narzędzi marketingowych. Mogą się znakomicie sprawdzić również w branży deweloperskiej. W jaki sposób stworzyć wiadomości, które będą chętnie czytane przez odbiorców i wzmocnią relację z klientem?

folder_reklamowy_inewstycji_nieruchomosci_budowlanej

FOLDER WIZERUNKOWY I JEGO ROLA W MARKETINGU

28 / 06 / 2016 / 0 comments

Folder wizerunkowy to znakomity sposób na zaprezentowanie klientom marki w wyczerpujący sposób. Nie trzeba ograniczać się do krótkich haseł i pojedynczej grafiki. Inaczej niż baner czy ulotka, folder pozwala na umieszczenie dużej ilości informacji. O czym należy pamiętać podczas tworzenia folderu reklamowego?

relaunch_rebranding_marki_odswiezenie_wizerunku

SKUTECZNY RELAUNCH MARKI – PONOWNE ZDEFINIOWANIE WARTOŚCI

27 / 06 / 2016 / 0 comments

Każda zmiana rodzi reakcje. Zwłaszcza, gdy firma zatrudnia wielu pracowników i ma liczne grono stałych klientów. Jeśli jest dużym graczem na rynku, wszelkie poczynania będą także szeroko komentowane przez konkurencję. Wszystkie te grupy na pewno chętnie wyrażą swoją opinię, gdy przeprowadzisz re-launch marki.

marketing_małych_firm_nieruchomości

MARKETING MAŁYCH AGENCJI NIERUCHOMOŚCI

24 / 06 / 2016 / 0 comments

Budżet na marketing małych agencji nieruchomości jest kilkaset razy mniejszy od środków wykorzystywanych przez branżowych gigantów. Jednak skromne finanse nie muszą być przeszkodą w skutecznym promowaniu firmy i jej oferty. Duże pole do popisu daje przede wszystkim Internet, w którym nawet małe agencje mają szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

nowy_dom_marketing_internetowy

MITY NA TEMAT MARKETINGU INTERNETOWEGO

23 / 06 / 2016 / 0 comments

Branża nieruchomości uchodzi za zacofaną pod kątem marketingu internetowego. Deweloperzy wciąż wolą stawiać na spoty radiowe i telewizyjne oraz bilbordy. Tymczasem sieć daje mnóstwo możliwości. W Internecie można prowadzić skuteczną kampanię, która sprzeda konkretną nieruchomość lub budować świadomość marki.

relacje-posprzedażowe-element-marketingu-nieruchomosci

OBSŁUGA POSPRZEDAŻOWA JAKO ELEMENT MARKETINGU

9 / 06 / 2016 / 0 comments

Najlepsi marketingowcy, tacy jak Seth Godin zalecają, by unikać overpromise – czyli sytuacji, w której produkt okazuje się gorszy niż w reklamie. Zamiast tego lepiej obiecać mniej, a dać klientowi więcej niż oczekuje. W nieruchomościach doskonałym sposobem na pozytywne zaskoczenie kontrahenta jest wysokiej jakości obsługa posprzedażowa. Firmy, które dbają o odbiorcę już po dokonaniu zakupu, mogą też liczyć na efekty marketingowe swoich działań.

osiedle_z_palmami_wizeualizacja_architektoniczna

OVERPROMISE. UWAŻAJ, BY NIE OBIECAĆ ZBYT DUŻO.

7 / 06 / 2016 / 0 comments

Overpromise to przekaz, który obiecuje zbyt wiele. Ma miejsce wtedy, gdy odbiorca treści reklamowej otrzymuje produkt, który nie dostarcza jakości lub nie posiada cech, o których mowa w komunikacie. Overpromise jest niestety powszechnym zjawiskiem i można je często zauważyć także w branży nieruchomości.  

nowe_mieszkanie_pokazowe_pod_klucz_od_dewelopera

MIESZKANIE POKAZOWE. JAK POWINNO SIĘ PREZENTOWAĆ?

6 / 06 / 2016 / 0 comments

Klienci chętnie oglądają nieruchomości przedstawione w wizualizacji lub za pomocą pięknych fotografii. Możliwość obejrzenia mieszkania to niezastąpione źródło wiedzy – nawet najlepszy marketingowy opis nie zastąpi obrazu. Z tego powodu wysokiej jakości zdjęcia lub grafiki znajdziesz w folderach reklamowych, na bilbordach czy w Internecie. Atrakcyjne obrazy przykuwają wzrok, zapadają w pamięć i skutecznie zachęcają do kontaktu ze sprzedawcą.

nowa-nazwa-nieruchomosci-inwestycji

NOWA NAZWA INWESTYCJI. CZY NIERUCHOMOŚĆ POTRZEBUJE ODRĘBNEJ NAZWY?

2 / 06 / 2016 / 0 comments

W przypadku wielu inwestycji, ich potencjalni jak i faktyczni nabywcy nie posługują się na co dzień nazwą nadaną przez dewelopera. Łatwiej jest zlokalizować nieruchomość po adresie. Nie oznacza to jednak, że z nazywania nieruchomości warto zrezygnować.

logo_nieruchomosci_dewelopera

DLACZEGO PROFESJONALNE LOGO JEST TAK WAŻNE?

30 / 05 / 2016 / 0 comments

Logo to kluczowy element identyfikacji wizualnej marki. Znajduje się na wszystkich materiałach promocyjnych, jest elementem wystroju budynków firmowych i umieszcza się je na akcesoriach czy strojach pracowników. Obok nazwy, logo jest pierwszą rzeczą, którą klient kojarzy z Twoją marką. W przypadku branży deweloperskiej, można stworzyć logo dla dewelopera, ale także dla inwestycji. W obu przypadkach profesjonalny projekt może znacząco pomóc w zdobyciu klienta.

Programy-lojalnościowe-na-rynku-nieruchomości

PROGRAM LOJALNOŚCIOWY NA RYNKU NIERUCHOMOŚCI

25 / 05 / 2016 / 0 comments

Lojalność klientów jest bardzo ważna w każdej branży. Może nie tylko zachęcać aktualnego nabywcę do dokonania kolejnych zakupów, ale również przyciągnąć nowych konsumentów. Właśnie dlatego warto wynagradzać osoby, które zdecydowały się związać z Twoją marką na dłużej. System nagradzania za konsekwentne zakupy i polecenia to program lojalnościowy. Taki rodzaj marketingu może się sprawdzić również w branży nieruchomości.

model-reklam-w-internecie

MODEL EMISJI REKLAMY W INTERNECIE

24 / 05 / 2016 / 0 comments

Modelem emisji reklamy w sieci możemy nazwać miejsce oraz dodatkowe ograniczania wyświetlania banera. To parametry, nad którymi trzeba się zastanowić, gdy już mamy wybrany serwis, w którym chcemy się promować. W ramach danego portalu można wybrać kilka różnych opcji emisji. Najczęściej stosowane formy są opisane skrótami ROS, HP, ROC oraz RON. Co one oznaczają?

seo_pozycjonowanie_stron_internetowych

JAK POZYSKAĆ WARTOŚCIOWE LINKI PRZYCHODZĄCE?

23 / 05 / 2016 / 0 comments

Wartościowe linki prowadzące do witryny mogą skutecznie wynieść Twoją stronę na szczyt listy wyników wyszukiwania. Obok optymalizacji strony, to właśnie linki są podstawą oceny witryn przez Google. Co to jednak oznacza, że link jest wartościowy i jak pozyskać tego rodzaju odnośniki?

Co-warto-wiedzieć-o-lajkach-na-Facebooku

CO WARTO WIEDZIEĆ O LAJKACH NA FACEBOOKU?

19 / 05 / 2016 / 0 comments

Gdy reklamujemy nieruchomość na Facebooku, nie można po prostu założyć konta w serwisie i liczyć na to, że portal i jego użytkownicy wykonają resztę pracy. Choć samo założenie profilu jest łatwe, to jednak warto przyłożyć się nieco bardziej, aby strona miała duży potencjał marketingowy. Na co trzeba zwrócić uwagę?

profil-na-linkedin

JAK PROWADZIĆ PROFIL NA LINKEDIN?

17 / 05 / 2016 / 0 comments

LinkedIn to portal społecznościowy dla firm, rekruterów i osób poszukujących pracy. Serwis bywa nazywany największą siecią profesjonalną i jest skupiony na interakcji zawodowo-biznesowej. W ciągu ostatnich lat LinkedIn zdobył dużą popularność i jest chętnie wykorzystywany m.in. przez działy HR, które sprawdzają wirtualne CV potencjalnych i obecnych pracowników.

Twitter-dla-deweloperów-i-rynku-nieruchomości

TWITTER DLA DEWELOPERA NIERUCHOMOŚCI

16 / 05 / 2016 / 0 comments

Media społecznościowe nadają się zarówno do komunikacji przedsiębiorcy z klientami prywatnymi, jak i do komunikacji typu B2B. Obecność w social media musi oznaczać m.in. prowadzenie konta na Twitterze. Branża nieruchomości dość wolno wkracza w marketing internetowy i wielu deweloperów nie wykorzystuje jeszcze w pełni możliwości, jakie daje reklama w globalnej sieci.

Wartości-firmy.-Dlaczego-są-tak-ważne

WARTOŚCI FIRMY. DLACZEGO SĄ TAK WAŻNE?

13 / 05 / 2016 / 0 comments

Większość miłośników coachingu zgodzi się, że do osiągnięcia sukcesu potrzebne jest coś więcej niż chęć zarobienia dużych pieniędzy. Podobno najskuteczniejsi przedsiębiorcy to Ci, którzy realizują cele niezwiązane bezpośrednio z zarobkowaniem, a pieniądze pojawiają się przy okazji. Praca dla pasji jest w stanie zmotywować znacznie bardziej niż kolejne wpływy na konto.

filtr_google_pozycjonowanie_stron

BAN CZY RĘCZNY FILTR GOOGLE? JAK TO SPRAWDZIĆ?

13 / 05 / 2016 / 0 comments

Każdy właściciel strony internetowej liczy na to, że jego witryna będzie widoczna wysoko w wynikach wyszukiwania. Niestety rzadko udaje się uzyskać dobre miejsce bez dodatkowej pracy. Zwykle niezbędna jest optymalizacja strony pod wyszukiwarki oraz miesiące pozycjonowania.

Ban-w-Google.-Jak-się-go-pozbyć-1200x600

BAN W GOOGLE. JAK SIĘ GO POZBYĆ?

12 / 05 / 2016 / 0 comments

Strona internetowa to jeden z filarów marketingu w sieci www – niezależnie od branży. Również w promocji nieruchomości dedykowana witryna ma kluczowe znaczenie. Możesz postawić na landing page na temat wybranej inwestycji lub promować stronę firmową dewelopera czy biura nieruchomości.

White-ha-SEO-vs-black-hat-SEO-1200x600

WHITE-HAT SEO VS BLACK-HAT SEO

12 / 05 / 2016 / 0 comments

Jest wiele sposobów na podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Jednak nie wszystkie metody są mile widziane przez Google. Właśnie dlatego powstał podział na white- i black-hat SEO.

responsywna_strona_inwestycji_urzadzenia_mobilne

STRONA INTERNETOWA INWESTYCJI NA URZĄDZENIA MOBILNE

10 / 05 / 2016 / 0 comments

Rynek urządzeń mobilnych cały czas się rozwija. Obok znanych marek, jak Samsung czy Apple pojawia się też wielu producentów oferujących tanie urządzenia. Wystarczy nawet 200-300 zł, by kupić tablet albo smartphone’a.

zblizyc_marke_dewelopera_do_klienta

JAK ZBLIŻYĆ MARKĘ DO KLIENTA?

10 / 05 / 2016 / 0 comments

W marketingu zmieniają się nie tylko technologie. Ewolucji ulega również podejście do klienta, zachowania konsumentów, ich przyzwyczajenia i sposoby komunikacji. W jaki sposób należy dziś podchodzić do reklamy, żeby zyskać przychylność klientów? Aktualnie istnieje silna tendencja do personalizacji przekazu reklamowego, a także indywidualizacji produktów oferowanych poszczególnym konsumentom.

media_społecznosciowe_w_branzy_deweloperskiej

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE W REKLAMIE DEWELOPERA

9 / 05 / 2016 / 0 comments

Branża deweloperska ostrożnie korzysta z nowych form marketingu, dlatego media społecznościowe wciąż są mocno zaniedbywane przez przedsiębiorców działających w tym obszarze. Tymczasem, jak wynika z ankiet Budimexu, social media są wśród pięciu źródeł, z których klienci czerpią informacje na temat inwestycji, zanim podejmą decyzję o skontaktowaniu się z deweloperem.

pokolenie_juvenoia_nieruchomosci

CO OZNACZA MARKA W OCZACH RÓŻNYCH POKOLEŃ?

6 / 05 / 2016 / 0 comments

Czy słyszałeś kiedyś o pojęciu juvenoia? To określenie na popularne zjawisko, które prawdopodobnie dotyczy także Ciebie. Jeśli zdarza Ci się mówić, że „za Twoich czasów było lepiej” albo że „kiedyś młodzież miała normalne rozrywki a dziś…” – to jest właśnie juvenoia. Inaczej mówiąc, to przekonanie, że wszystkie młodsze od nas pokolenia są coraz bardziej zdemoralizowanie i mniej ambitne. Czy taki osąd może być prawdziwy?

marketing_360_branza_nieruchomosci

MARKETING 360 DLA INWESTYCJI DEWELOPERSKICH

5 / 05 / 2016 / 0 comments

Współczesny konsument na co dzień wykorzystuje wiele kanałów komunikacji i nieustannie przełącza się między nimi. Spędzamy czas przed komputerem, w wolnych chwilach sięgamy po tablet, a wieczorem dla relaksu oglądamy telewizję. Poza ekranami jest także medium dźwiękowe, czyli radio i statyczne reklamy wizualne, takie jak bilbordy czy plakaty. Która forma przekazu będzie najlepsza dla Twojej działalności?

lokalizacja_nieruchomości

SERWISY INTERNETOWE, KTÓRE POMAGAJĄ WYBRAĆ LOKALIZACJE

5 / 05 / 2016 / 0 comments

Lokalizacja to jeden z najważniejszych elementów charakteryzujących mieszkanie. Ma ogromny wpływ na atrakcyjność oferty. Nie brakuje sprzedawców i deweloperów, którzy uważają, że wybór dobrej ulicy to gwarantowany sukces. W takim twierdzeniu jest oczywiście sporo przesady, jednak trzeba przyznać, że atrakcyjna lokalizacja to co najmniej połowa sukcesu…

mail-marketing-w-branzy-deweloperskiej

CZYM JEST REAL-TIME MARKETING?

28 / 04 / 2016 / 0 comments

Długo można by rozprawiać o tym, jak social media zmieniły świat marketingu. Jedną z kluczowych nowości jest możliwość bezpośredniego kontaktu z odbiorcą reklamy. Wprawdzie komunikat wciąż musi być nadany przez medium, takie jak Facebook, Twitter czy Instagram, ale twórca może opublikować post natychmiast.

mail-marketing-w-branzy-deweloperskiej

E-MAIL MARKETING W BRANŻY DEWELOPERSKIEJ

27 / 04 / 2016 / 0 comments

W dobie szybko rozwijających się technologii wystarczyła dekada, by e-mail marketing z nowinki stał się marketingowym klasykiem. Dziś wysyłanie maili do potencjalnych klientów traktowane jest raczej jako tradycyjna forma reklamy, w opozycji choćby do nowoczesnych kanałów, takich jak Vine czy nieco starszy Instagram.

działania-reklamowe-deweloperów

SKUTECZNA KAMPANIA REKLAMOWA DEWELOPERA

27 / 04 / 2016 / 0 comments

Skuteczna kampania reklamowa trafia do przyszłych użytkowników mieszkań i osób, które zajmują się inwestowaniem w nieruchomości. Obie grupy można zainteresować zarówno działaniami z zakresu ATL, jak i BTL, online i offline. Poza promowaniem konkretnych nieruchomości, istotne jest budowanie świadomości marki dewelopera.

zdjecia-wizualizacje-nieruchomosci

MARKETING ZA POMOCĄ ZDJĘĆ

26 / 04 / 2016 / 0 comments

Wzrok to najważniejszy zmysł dla człowieka i obrazy działają na nas szczególnie mocno. Atrakcyjne zdjęcie natychmiast przykuwa uwagę i zapada w pamięć. Twórcy reklam znają ten mechanizm i chętnie wykorzystują go przy każdej okazji. Spoty telewizyjne pełne są sugestywnych obrazów, a kolorowe reklamy docierają do nas również w przestrzeni miejskiej i w wirtualnej rzeczywistości. Ważną funkcję pełnią tu oczywiście zdjęcia samych produktów.