CRM to system zarządzania relacjami z klientami, z angielskiego customer relationship management. W ten sposób określa się oprogramowanie, ale CRM to znacznie więcej niż sama aplikacja. Aby system pozwolił na podniesienie sprzedaży, konieczna jest zmiana filozofii działania przedsiębiorstwa.
Gdy korzystasz z usług małej firmy, np. lokalnej piekarni czy punktu ksero, sprzedawca po kilku wizytach zapamiętuje Twoje preferencje. Wie, co lubisz, a czego lepiej Ci nie polecać. Pozna zestawy produktów, które wybierasz i postara się, by oferta sprostała Twoim oczekiwaniom. Wiedza i wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów to klucz do wyższej sprzedaży. Niestety nie ma możliwości, by w dużych firmach wszyscy pracownicy poznali wszystkich klientów – a przynajmniej nie bezpośrednio. Natomiast pośrednio jest to możliwe, właśnie za pomocą systemu CRM. Oprogramowanie gromadzi wiedzę i daje dostęp do rzetelnej informacji na temat klientów każdemu pracownikowi. Dzięki temu osoby zatrudnione w firmie dysponują „wspólną pamięcią” i są w stanie lepiej spełnić oczekiwania konsumentów.

Zalety CRM
CRM na pierwszym miejscu stawia efektywny kontakt z klientem. Polega na budowaniu strategii marketingowych opartych o analizę zaufania i zadowolenia klientów względem marki. Poza marketingiem, zmienia się także organizacja działań, która pozwoli na realizowanie filozofii CRM.
CRM daje przewagę nad konkurencją, pozwala redukować koszty i zwiększać zyski. Z punktu widzenia CRM duże znaczenie ma całość kontaktów z klientami, a nie tylko końcowa transakcja. Liczy się moment pierwszego kontaktu, reakcja na działania marketingowe i kolejne wybory podczas zakupów.
Kompleksowa analiza zachowania klientów pozwala na dokładne określenie grupy odbiorców, do której warto docierać. CRM pozwoli Ci trafić do konsumentów, którzy z dużym prawdopodobieństwem będą zainteresowani zakupem nieruchomości i pomijać tych, którzy nie przyniosą żadnego zysku. Dzięki temu system minimalizuje koszty pozyskania nowych klientów.
CRM pozwala także na dokładne poznanie potrzeb grupy docelowej, dzięki czemu można dostosować ofertę do odbiorcy lub przygotować produkty towarzyszące. To zwiększa szansę zakup i zadowolenie obu stron z dokonanej transakcji. Znajomość preferencji klientów pozwala także zapewnić wysokiej jakości obsługę posprzedażową. To znakomity sposób na zdobycie lojalnych klientów.

CRM dla deweloperów
Na rynku rozwiązań CRM znajdziesz m.in. systemy dostosowane do branży deweloperskiej. To zaawansowane narzędzia, które ułatwiają sprzedaż lokali, gromadzenie i przetwarzanie danych oraz tworzenie niezbędnych dokumentów.
CRM dla deweloperów pozwala np. monitorować rezerwacje i umowy oraz terminowość wpłat. Automatyzuje wystawianie faktur i prowadzenie rozliczeń. System może zawierać opcje monitorowania lokali – ułatwi gromadzenie informacji na temat usterek w przekazywanych nieruchomościach. CRM można dodatkowo zintegrować z e-mailem i wykorzystać system do prowadzenia skutecznej kampanii mailowej.
Oprogramowanie CRM dla deweloperów zawiera szereg automatycznych zestawień i łatwych do generowania raportów. Statystyki z reguły można dowolnie konfigurować, więc łatwo zobaczysz zestawienia i korelacje interesujących Cię danych. Przy wybieraniu CRM warto zwrócić uwagę, czy system jest zintegrowany z zewnętrznym oprogramowaniem, np. wykorzystywanym pakietem biurowym czy oprogramowaniem księgowym.