Landing page to strona, na której „ląduje” użytkownik po kliknięciu w baner reklamowy czy po wpisaniu adresu www podanego na ulotce. W odróżnieniu od zwykłej strony internetowej, landing page:

  • Powinien zostać zaprojektowany pod jeden, ściśle określony cel, taki jak wypełnienie formularza kontaktowego, zapis na listę mailingową czy zakup wybranego produktu.
  • Musi mieć prostą formę. Landing page to nie skomplikowana strona internetowa z rzędem zakładek i bogatą strukturą kategorii. Niepotrzebne jest nawet tradycyjne menu. Im przejrzyściej, tym lepiej.
  • Powinien zawierać krótkie teksty, przedstawiające korzyści płynące z wykonania wskazanej akcji. Niezbędne są również zdania bezpośrednio zachęcające użytkownika do wykonania czynności, która jest celem landing page (np. „Skontaktuj się z nami za pomocą formularza”).

Dobrze skonstruowana strona koncentruje uwagę internauty na niewielkiej ilości wyselekcjonowanych informacji i skutecznie motywuje do wykonania akcji. Dzięki temu landing page pozwala na uzyskanie wyższej konwersji w porównaniu z sytuacją, gdy użytkownicy są kierowani na klasyczną stronę domową firmy czy nawet zakładkę z ofertą. Dodatkową zaletą prostoty landing page jest to, że witryna szybko się wczytuje. To ważne, bo przeciętny internauta jest w stanie kliknąć „wstecz” już po kilkunastu sekundach oczekiwania, jeśli strona się nie wczytuje. A więc im szybciej Twoja strona się otworzy, tym większa szansa na to, że użytkownik zapozna się z treścią i podejmie działanie.  Szybkość wczytywania ma bardzo duże znaczenie dla użytkowników urządzeń mobilnych. Telefony i tablety mają mniejszą moc obliczeniową i często nie nadają się do oglądania witryn pełnych efektów graficznych. Poza tym użytkownicy przenośnych urządzeń z reguły korzystają z mobilnego Internetu, który jest wolniejszy. Właśnie dlatego strona typu landing page powinna być możliwie „lekka”, co da jej przewagę nad klasycznym, rozbudowanym serwisem.

Jak landing page może Ci pomóc w branży nieruchomości?
Landing page może być z powodzeniem wykorzystywany w branży nieruchomości. Dlaczego deweloperzy i pośrednicy powinni postawić na taki rodzaj strony?

    1. podstawą sprzedaży produktu na rynku nieruchomości jest kontakt z klientem. Zanim dojdzie do transakcji, niezbędne jest spotkanie potencjalnego klienta z przedstawicielem dewelopera, by można było zaprezentować nieruchomość czy przeprowadzić negocjacje cenowe. Landing page znakomicie nadaje się do zachęcania klientów do kontaktu. Wystarczy, że będzie zawierał dobrze widoczny numer telefonu i adres e-mail. Bardzo dobrym pomysłem jest również dodanie prostego formularza kontaktowego, w którym to klient podaje własne dane kontaktowe oraz wpisuje krótką wiadomość. Taki formularz często jest głównym elementem landing page. Pamiętaj, że – podobnie jak inne elementy strony – tak i formularz powinien być możliwie prosty. Klient nie chce odpowiadać na liczne pytania i zostawiać wielu danych osobowych. Liczy się tylko nawiązanie kontaktu.
    2. Strona typu landing page jest skoncentrowana na konkretnej ofercie, więc może zawierać wyeksponowane elementy przydatne potencjalnemu klientowi. W przypadku branży nieruchomości, na landing page można umieścić np. mapkę dojazdu do oferowanego mieszkania czy wizualizacje przedstawiające nieruchomość, która dopiero powstaje.

Landing page może skutecznie pozyskać dla Ciebie duże ilości nowych adresów e-mail, telefonów i nazwisk klientów. To oznacza, że szybko i łatwo rozbudujesz bazę klientów a każde kolejne działania marketingowe będą skuteczniejsze. Wystarczy, że klient wyrazi zgodę na otrzymywanie w przyszłości ofert od Twojej firmy, a dzięki landing page będziesz mógł trafić do setek, a może i tysięcy nowych klientów. Aby działać jeszcze efektywniej, dobrze jest zintegrować formularz na stronie z systemem zarządzania danymi, czyli tzw. CRM. Dzięki temu Twoja baza będzie uporządkowana i łatwiej przygotujesz kampanię trafiającą we właściwy target.

Jak generować ruch na landing page?
Oczywiście sama strona landing page to nie wszystko. Witryna spełni Twoje oczekiwania, jeśli zadbasz o to, by trafiła na nią odpowiednia liczba użytkowników. Ruch można generować na wiele sposobów:

  • Kampania AdWords,
  • Banery internetowe,
  • Reklama kontekstowa,
  • Reklama w mediach społecznościowych,
  • Link do strony w kampanii mailowej,
  • Podawanie adresu landing page w tradycyjnych formach reklamy (ulotki, plakat, bilbord).