Strona www jest kluczowym elementem marketingu nieruchomości. Czym jednak powinna wyróżniać się dobrze zaprojektowana witryna, aby zwiększała szanse na zakup lub wynajem oferowanego przez Ciebie obiektu?

Indywidualna strona www
Przede wszystkim strona www nieruchomości powinna być indywidualnie przygotowana na potrzeby danej inwestycji. Osobny adres www, indywidualny projekt strony i niepowtarzalna szata graficzna wyróżnią nieruchomość i pozwolą na przygotowania witryny dobrze dopasowanej do konkretnego obiektu.

Dobra domena
Domena, czyli adres internetowy strony, powinna ułatwiać potencjalnym klientom wejście na stronę. www. Wyznacznikiem dobrej domeny jest to, że adres jest łatwy do podyktowania, zapada w pamięć i łatwo go odczytać. Z tego powodu lepiej unikać angielskich wyrażeń w nazwie, które mogą sprawić kłopot polskiemu odbiorcy. Póki co niedobrym pomysłem są również „polskie ogonki”. Mimo, że od kilku lat można rejestrować domeny z „ą” czy „ś”, większość użytkowników nie jest do tego przyzwyczajona i odruchowo zamienia polskie litery na wersje bez „ogonków”.

Strona powinna realizować wizerunek inwestycji
Strona www to jeden z elementów marketingu i ważne, by komponowała się z innymi formami promocji. Podobna szata wizualna, logo czy czcionka pozwolą na konsekwentne realizowanie wizerunku nieruchomości.

Responsywna strona internetowa
Strona internetowa nieruchomości zdecydowanie powinna być responsywna. Tym mianem określa się witryny, które zmieniają układ zależnie od wielkości ekranu, na którym są wyświetlane. To oznacza, że responsywna strona wygląda dobrze na różnych urządzeniach: laptopie, netbooku, tablecie czy smartphonie.

Zdjęcia i wizualizacje
Bardzo ważnym elementem strony www nieruchomości są wysokiej jakości zdjęcia oraz wizualizacje. Dzięki nim potencjalny klient może zobaczyć obiekt w najlepszym świetle. Ponadto ładne, klimatyczne zdjęcia, np. na tle zachodzącego słońca wzbudzają pozytywne emocje i zwiększają szanse na zainteresowanie odbiorcy. Dobrym pomysłem jest też dodanie zdjęć, które dokumentują historię i przedstawiają aktualny etap budowy.

Strona powinna mieć cel
Dobrze, gdy strona www nieruchomości ma jasno określony cel. Ostatecznym efektem ma być oczywiście sprzedaż lub wynajem obiektu – jednak w jaki sposób chcesz wykorzystać samą stronę www? Witryna może zachęcać użytkownika do zapoznania się ze szczegółami oferty, np. charakterystyką poszczególnych mieszkań w ramach osiedla lub też prowokować do kontaktu z pośrednikiem, który przedstawi wszystkie informacje osobiście. Ważne, by cel był jasno określony, a poszczególne elementy zostały mu podporządkowane.

Prosta forma
Nowoczesne strony internetowe mają bardzo prostą formę. To nie przypadek – coraz większą wagę przywiązuje się do tzw. usability, czyli użyteczności strony internetowej. Witryna powinna być intuicyjna, a najważniejsze przyciski czy zakładki muszą „same” wpadać w oko użytkownikowi. To samo dotyczy warstwy tekstowej. Proste, krótkie zdania sprawdzają się najlepiej. Aby mieć pewność, że strona jest maksymalnie przyjazna dla internauty, dobrze jest prowadzić tzw. testy A/B. Polegają one na udostępnianiu użytkownikom dwóch wersji strony różniących się pojedynczym elementem. Następnie analiza zachowań użytkowników pozwala określić, która wersja witryny jest skuteczniejsza.

Profesjonalna szata graficzna
Estetyka strony jest bardzo ważna. Strona musi wyglądać profesjonalnie i nowocześnie – tylko wtedy zdobędziesz zaufanie użytkownika od pierwszych sekund kontaktu z Twoją marką. Dobrym pomysłem jest zmiana szaty graficznej strony co 2-3 lata.

Mapa i dane kontaktowe
Na stronie nieruchomości nie może zabraknąć wtyczki zawierającej mapę. Dzięki niej użytkownik łatwo zlokalizuje nieruchomość i ustawi odpowiednią lokalizację w GPS-ie, gdy postanowi pojechać na miejsce. Z kolei numer kontaktowy i adres e-mail powinny znajdować się w dobrze widocznym miejscu, nie tylko w zakładce „kontakt”. Dobrze, gdy numer telefonu jest zapisany na panelu, który ma tzw. pozycję absolutną, czyli jest widoczny przez cały czas w tym samym miejscu ekranu, nawet w trakcie przewijania strony.

Dodatkowe informacje
Witryna nieruchomości powinna zawierać także dodatkowe dane, które zbudują zaufanie do marki i wzmocnią autorytet inwestora. Warto dodać notkę na temat dewelopera oraz informacje o aktualnie realizowanych programach rządowych lub dodatkowych możliwościach pozyskania środków na sfinansowanie zakupu nieruchomości.