Logo to kluczowy element identyfikacji wizualnej marki. Znajduje się na wszystkich materiałach promocyjnych, jest elementem wystroju budynków firmowych i umieszcza się je na akcesoriach czy strojach pracowników. Obok nazwy, logo jest pierwszą rzeczą, którą klient kojarzy z Twoją marką. W przypadku branży deweloperskiej, można stworzyć logo dla dewelopera, ale także dla inwestycji. W obu przypadkach profesjonalny projekt może znacząco pomóc w zdobyciu klienta. Co warto wiedzieć o logo i dlaczego Twoja marka potrzebuje profesjonalnego projektu?

  1. Logo jest nośnikiem informacji. Profesjonalnie zaprojektowane logo to nie tylko ładna grafika, ale przede wszystkim nośnik informacji na temat marki. Logo mówi Twoim odbiorcom wiele na temat charakteru firmy lub oferowanej nieruchomości, sygnalizuje do kogo skierowana jest oferta i jakie są wartości marki. Logo może być statyczne lub dynamiczne, proste lub ozdobne, męskie lub kobiece, klasyczne lub nowoczesne. Odpowiedni dobór kolorów, stylu i formy sprawia, że odbiorca już od pierwszej chwili wie, czego może się spodziewać po marce.
  2. Element identyfikacji wizualnej. Logo jest elementem identyfikacji wizualnej marki i powinno współgrać z istniejącymi już wzorcami. Spójność identyfikacji jest kluczowa dla budowania świadomości marki. Przy każdym kontakcie z marką klient powinien odbierać spójny przekaz. W ten sposób łatwiej zapamięta markę i skojarzy ją z pożądanymi wartościami.
  3. Logo powinno być proste i wyraziste. Projekt musi zapadać w pamięć i być zrozumiały dla odbiorcy, a przy tym wzorowy estetycznie. Logo nie powinno zawierać zbyt wielu detali. Skomplikowana grafika będzie się źle prezentować i przestanie być czytelna, gdy zostanie zmniejszona do niewielkich rozmiarów. Czasem zdarza się, że projekty logo są krytykowane właśnie za tę prostotę – grafika nie podoba się klientowi, który ma poczucie, że zapłacił za znak, który jego można stworzyć w kilka minut. Tymczasem stworzenie prostego logo to wiele godzin pracy i mnóstwo odrzuconych wersji. Profesjonalne logo często sprawia wrażenie, że było łatwe do zaprojektowania. W praktyce jednak kreacja treściwego i miłego dla oka znaku nie jest łatwa. Innymi słowy, zlecając wykonanie logo warto mieć na uwadze często powtarzaną frazę, że „mniej znaczy więcej”.
  4. Czasem warto odświeżyć logo. Zbyt częste zmiany wizerunku marki nie są wskazane, bo mogą zdezorientować odbiorcę – klient nie skojarzy nowej identyfikacji z marką, którą do tej pory rozpoznawał. W uzasadnionych okolicznościach warto jednak zmienić logo. Dotyczy to przede wszytki sytuacji, gdy dotychczasowy znak stał się przestarzały i wygląda archaicznie na tle aktualnych projektów. Nowe logo przyda się również wtedy, gdy firma zmieniła lub rozszerzyła charakter działalności. Odświeżony projekt będzie jednocześnie sygnalizował nowy start marki.

projekt-logo-nieruchomosci_dewelopera

Oczywiście wszystko to dotyczy również logotypu lub zestawienia logo i logotypu. Często wszystkie te formy są określane potocznie jako „logo”, jednak w nomenklaturze marketingowej oznaczają co innego. Logo jest znakiem graficznym bez napisu – to sam obrazek, „symbol” marki. Logotyp jest natomiast napisem. To nazwa marki zapisana charakterystyczną czcionką. Najczęściej jednak stosuje się połączenie logo i logotypu, a więc znak graficzny w zestawie z napisem.