Nowoczesne strony www dają ogromne możliwości informacyjno-marketingowe. Dzięki temu znakomicie sprawdzają się m.in. w obszarze inwestycji budowlanych. Jakie dokładnie korzyści płyną z posiadania dedykowanej strony internetowej nieruchomości?

  1. Na witrynie łatwo zaprezentujesz wizerunek inwestycji, przedstawisz zdjęcia i wizualizacje. Dobra wizualizacja to podstawa marketingu nieruchomości. Nowoczesne programy do modelowania 3D pozwalają na przygotowanie wirtualnych „zdjęć”, które przedstawiają zrealizowaną inwestycję budowlaną na długo przed jej ukończeniem. To niezwykle efektowna forma promocji, ale tylko strona www pozwala na pełne wykorzystanie marketingowej siły wizualizacji. Witryna internetowa nie jest w żaden sposób ograniczona, więc możesz na niej zaprezentować tyle obrazów, filmów i prezentacji, ile tylko chcesz. Pokaż klientom nowy obiekt z każdej strony, zaprezentuj widok z okna i przedstaw budynek w kontekście otoczenie. Na stronie www możesz pokazać całą gamę wizualizacji najwyższej jakości.
  2. Strona www nieruchomości to bogate źródło wiedzy lub skuteczny landing page. Poza zdjęciami, na stronie może znaleźć się nieograniczona ilość tekstu. Oczywiście zapychanie internetowej wizytówki kilkustronicowymi artykułami nie jest najlepszym pomysłem, jednak to właśnie witryna www daje największe możliwości informacyjne. Podstawowe informacje o projekcie mogą się znaleźć na stronie głównej, a klient zainteresowany wybranym aspektem inwestycji będzie mógł skorzystać z odpowiedniego linka lub zakładki, które odsłonią więcej danych. Z drugiej strony, w zależności od przyjętej strategii, strona www może być też tzw. landing page, a więc witryną stworzoną w ściśle określonym celu – takim jak kontakt z deweloperem czy zapis klientów na listę mailingową. Wówczas strona zawiera niewiele informacji, a jej centralnym punktem jest okno zapisów do newslettera lub formularz kontaktowy.
  3. Adres www wszędzie można zamieszczać i promować. Zaprezentowanie najciekawszych wizualizacji czy zachęcenie do natychmiastowego kontaktu jest trudne w większości form promocji. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by spot w radiu, plakat czy broszura zawierały adres www inwestycji. Domena zmieści się na każdej ulotce, a jeśli jest zgrabnie wymyślona, będzie również łatwa do zapamiętania przez osobę zainteresowaną projektem. Dobrym rozwiązaniem są również kody QR, które pozwalają na bezpośrednie przeniesienie klienta na stronę www, gdy ten zeskanuje grafikę na plakacie czy ulotce za pomocą telefonu. Na witrynę nieruchomości z łatwością zaprosisz użytkowników również za pomocą banerów internetowych lub wpisów na portalach społecznościowych.
  4. Witryna pozwala na nowoczesne metody prezentacji. Internet jest coraz szybszy, a jakość stron www coraz lepsza. Dzięki temu witryna Twojej nieruchomości może prezentować inwestycję w spektakularny sposób. Na stronie możesz umieścić wysokiej jakości filmy czy prezentacje, wspomniane wyżej wizualizacje lub interaktywne panele, które pozwolą np. na wirtualny spacer po powstającym budynku.
  5. Osobna strona www inwestycji to precyzyjniejsze dopasowanie do klienta. Jeśli chcesz, by Twoi klienci potraktowali inwestycje z odpowiednim zaangażowaniem, oddzielna strona www będzie właściwym wyborem. Osobna witryna podkreśla prestiż nieruchomości i prezentuje się znacznie okazalej niż zakładka na stronie głównej inwestora czy zewnętrznej agencji nieruchomości.
  6. Strona wspiera budowanie wizerunku nieruchomości. Skuteczny marketing nieruchomości powinien być oparty o spójną identyfikację projektu. Kolory, styl wypowiedzi, hasła, znaki i logo –kiedy są wspólne dla różnych kanałów marketingu, budują silny wizerunek marki, który pozostanie w świadomości potencjalnych klientów. Osobna strona www znakomicie nadaje się do wzmacniania wizerunku i może doskonale współgrać z innymi formami marketingu.
  7. Stronę www nieruchomości można zintegrować z portalami społecznościowymi. Facebook, Instagram czy Twitter to potężne kanały informacyjne i bardzo skuteczne narzędzia marketingu. Strona www może świetnie współgrać z portalami – wystarczą krótkie wpisy i interesujące linki, by całe rzesze użytkowników odwiedziły witrynę inwestycji.
  8. Stronę można zobaczyć na tablecie lub smartfonie. A także na iWatch-u lub netbooku. Tak zwane responsywne strony www bardzo dobrze prezentują się na urządzeniach mobilnych i mogą być wygodnie przeglądane nawet na niewielkich ekranach dotykowych. To oznacza, że użytkownik może sprawdzić informację o nieruchomości natychmiast, gdy tylko minie bilbord z adresem www, zeskanuje kod QR z plakatu czy usłyszy reklamę w radiu. Strona na urządzeniu mobilnym może być bardzo skutecznym landing page lub dawać natychmiastowy dostęp do wysokiej jakości informacji. Dzięki temu masz pewność, że wielu klientów zainteresowanych  ofertą nie zapomni sprawdzić Twojej propozycji. Użytkownicy urządzeń mobilnych będą mogli zapoznać się treścią strony natychmiast: w trakcie spaceru, przejażdżki tramwajem czy podczas przerwy w pracy.
  9. Komunikacja w wielu językach. Strona www jest najprostszym sposobem na to, by Twoja oferta trafiła również do klientów obcojęzycznych. Wystarczy umieścić w rogu przycisk z wyborem opcji językowej, a użytkownik nie władający polszczyzną będzie mógł dotrzeć do informacji we własnej mowie.
  10. Witryna www to łatwy kontakt klienta z deweloperem. Na stronie nie może zabraknąć numeru telefonu i adresu e-mail do firmy deweloperskiej. Przyda się również formularz kontaktowy, który pozwoli na wygodne, natychmiastowe wysłanie wiadomości od klienta. Formularz powinien być głównym elementem witryny w przypadku landing page nastawionej na kontakt.

Na koniec dodajmy jeszcze jedną zaletę: strona www to stosunkowo nieduży koszt w porównaniu z całością inwestycji budowlanej. Biorąc pod uwagę marketingową siłę witryn internetowych, wniosek może być tylko jeden: warto mieć profesjonalną i dedykowana stronę www nieruchomości.