Wizualizacja nieruchomości to nic innego, jak obrazy nieruchomości przygotowane w programach graficznych na podstawie projektu dostarczonego przez inwestora. Grafik przygotowuje szczegółowe trójwymiarowe modele budynków, a następnie wykonuje serię wysokiej jakości obrazów, które możesz zaprezentować klientom. W efekcie otrzymujesz wirtualne „fotografie” inwestycji, nawet, gdy ona dopiero w fazie projektowania. Nowoczesne wizualizacje niemal nie różnią się od zdjęć gotowych budynków. Współczesne programy w rękach doświadczonego grafika pozwalają na osiągnięcie fotorealistycznych efektów. Często tylko wprawne oko jest w stanie wychwycić detale, świadczące o tym, że obraz został wygenerowany komputerowo i nie jest prawdziwym zdjęciem. Innymi słowy: jakość wizualizacji jest tak wysoka, że klient nie jest zdany na wyobraźnię. Może po prostu zobaczyć obiekt, który niebawem powstanie – przyjrzeć się elewacji, strukturze materiałów czy ocenić budynek w kontekście otoczenia.

Jakie wizualizacje możesz zamówić?
Niezależnie od tego, w jaki rodzaj nieruchomości inwestujesz, możesz zamówić wizualizację.
Najczęściej zamawiane są:

  • wizualizacje pojedynczych budynków,
  • modele całych osiedli,
  • wizualizacje wnętrz,
  • rzuty mieszkań.

Wizualizacja może przedstawiać nieruchomość zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz. Nic nie stoi na przeszkodzie, by pokazać budynek z lotu ptaka, widok z ulicy czy umeblowane mieszkanie. Obraz może być w całości wygenerowany komputerowo lub też stanowić połączenie zdjęcia i grafiki. To oznacza, że wizualizacja może np. przedstawiać gotowy budynek na tle wcześniej wykonanych fotografii otoczenia. Z drugiej strony możliwe jest podłożenie tła wirtualnego, stworzonego przez grafika. Jeśli np. wizualizacja ma dotyczyć samego projektu na sprzedaż, przedstawienie budynku na tle zachodzącego słońca, zielonego lasu czy uroczych małomiasteczkowych zabudowań zwiększa atrakcyjność produktu. Wirtualne tło to znakomite rozwiązanie również wtedy, gdy plan zagospodarowania przestrzeni wokół nieruchomości przewiduje istotne zmiany w najbliższym okresie. Wówczas wizualizacja może przedstawiać budynek na tle planowanych zabudowań.

Pokaż budynek, którego nie ma
Marketing nieruchomości zaczyna się na długo przed tym, nim budynki są gotowe. Projektant lub doświadczony inwestor jest w stanie wyobrazić sobie nieruchomość na podstawie projektu i szczegółowego opisu, ale większość klientów nie ma takiej umiejętności. Dobra wizualizacja pozwala nadrobić te braki i dosłownie pokazać potencjalnym nabywcom przyszłe mieszkania, biura, magazyny czy hale. Dzięki temu Twój klient jest w stanie bardziej docenić projekt a szanse na sprzedaż lub wynajem rosną.

Obraz to klucz do skutecznego marketingu
Dobra wizualizacja jest tak ważna, bo może być wykorzystana w całym wachlarzu działań marketingowych. Dopóki obiekt nie powstanie, wizualizacja pozwala na zastąpienie zdjęć we wszelkich materiałach reklamowych. Dopracowane grafiki i interesujące ujęcia pięknie prezentują się na ulotkach, w folderach, na bilbordach, plakatach i na stronie internetowej inwestycji.  Dodajmy, że współczesny marketing opiera się przede wszystkim na obrazie. Czy zauważyłeś, jak wiele reklam składa się jedynie z krótkiej informacji i dużych, sugestywnych grafik? To nie  przypadek. Obraz działa na klienta zdecydowanie mocniej niż sam opis czy zestawienie parametrów produktu. Właśnie dlatego umieszczenie wizualizacji w materiałach reklamowych  znacząco podnosi zainteresowanie inwestycją.