Folder wizerunkowy to znakomity sposób na zaprezentowanie klientom marki w wyczerpujący sposób. Nie trzeba ograniczać się do krótkich haseł i pojedynczej grafiki. Inaczej niż baner czy ulotka, folder pozwala na umieszczenie dużej ilości informacji. O czym należy pamiętać podczas tworzenia folderu reklamowego?folder_reklamowy_nieruchomości_deweloperskiej

Folder spójny z identyfikacją marki
Celem folderu reklamowego jest dotarcie do określonej grupy odbiorców i budowanie świadomości marki. Aby folder skutecznie spełniał tę funkcję, powinien zawierać schemat kolorystyczny zgodny z identyfikacją marki. Niezbędne będzie również umieszczenie logo i ewentualnie innych charakterystycznych znaków graficznych. Cała stylistyka folderu powinna być spójna ze stylistyką innym mediów wykorzystywanych w marketingu marki.

Folder to też medium
Folder wizerunkowy nie jest jedynie miejscem, w którym umieszcza się informacje i zdjęcia skopiowane z innych form reklamy. To pełnowartościowe medium marketingowe, które można skutecznie wykorzystać do pozyskiwania nowych klientów. Duża ilość przestrzeni pozwala na przekazanie odbiorcom solidnej porcji treści na temat marki dewelopera lub inwestycji. Folderem można zastąpić inne formy reklamy – takie jak wysyłka listów, ulotki czy nawet wizytówki. Można też połączyć dwie formy w jedną. Na przykład wręczyć każdemu nowemu klientowi folder reklamowy wraz z wizytówką w środku.

projekt_folderu_broszury_ulotki_nieruchomości_mieszkaniowej

folder_katalog_broszura_reklamowa_inwestycji_deweloperskiej

Określona grupa docelowa
Podobnie, jak inne materiały reklamowe, tak i folder powinien być tworzony pod określoną grupę docelową. Folder stworzony dla dużych inwestorów będzie miał bardziej „korporacyjny” design, a folder dla prywatnych odbiorców, np. nabywców pojedynczych mieszkań na osiedlu, może prezentować się „casualowo”. Charakter grafiki czy języka, które są dopasowane do grupy docelowej, zwiększają szanse na zainteresowanie odbiorcy zawartymi w folderze informacjami.

Design i jakość wykonania
Folder wizerunkowy reklamuje markę nie tylko za pomocą zawartych w niej treści. Jakość wykonania czy design folderu świadczą o profesjonalizmie i podejściu do klienta. To równie istotne informacje jak te, które chcesz przekazać bezpośrednio za pomocą tekstów i obrazów.
Podobnie, jak w przypadku wielu innych form reklamy, design nie może być nadmiernie skomplikowany. Najlepiej sprawdzają się proste, konkretne pomysły.

Folder powinien być wykonany z wytrzymałych materiałów. Z pewnością będzie podawany z rąk do rąk i odkładany na kolejne półki. Gdy klient sięgnie po niego po dłuższym czasie, folder musi być w dobry stanie – dotyczy to zarówno jego konstrukcji, jak i jakości druku.

folder_wizerunkowy_inwestycji_deweloperskiej