Z punktu widzenia konsumenta, nabycie nieruchomości znacznie różni się od kupna nowej pary spodni czy paczki chipsów. Natomiast z perspektywy marketingu mieszkanie, dom czy biuro to produkty, które trzeba zareklamować tak samo, jak towar w sklepie odzieżowym czy spożywczym. W jaki sposób możesz przygotować ofertę sprzedaży nieruchomości, by pomogła w szybkim znalezieniu nabywcy?Na początek grupa docelowa
Tworzenie dowolnej reklamy trzeba zacząć od określenia grupy docelowej. Tylko wtedy będziesz wiedział, jakie elementy oferty warto podkreślić, a o których lepiej nie wspominać. Zastanów się nad tym, kto może być potencjalnym nabywcą nieruchomości. Dla ułatwienia możesz stworzyć profile postaci, a do każdej przypisać cechy charakterystyczne. Następnie zastanów się, czego potrzebują osoby należące do Twojej grupy docelowej.
Profile odbiorców nie muszą być jednolite. To samo mieszkanie może być odpowiednie dla starszej, samotnej kobiety, jak i nowożeńców lub studenta pierwszego roku. Wszystko zależy od lokalizacji, wyposażenia czy metrażu. Skup się na cechach wspólnych osób, które należą do grupy docelowej lub przygotuj więcej ofert przedstawiających to samo mieszkanie z różnych stron. Wówczas możesz zaprezentować adekwatną wersję dla danej grupy docelowej, np. za pomocą internetowych reklam kontekstowych lub akcji ulotkowej w odpowiedniej lokalizacji.

Oferta dla kobiet i mężczyzn
Choć ruchy feministyczne i genderowe zacierają granice pomiędzy kobietą i mężczyzną, to w marketingu nieruchomości coraz częściej mówi się o zróżnicowaniu płci. Twórcy reklam zauważyli, że decyzje dotyczące zakupu mieszkania są w dużej mierze podejmowane przez kobiety. To oznacza, że przekaz marketingowy warto kierować do Pań.
W opisie oferty możesz zawrzeć elementy, które stereotypowo odpowiadają jednej i drugiej płci. Na przykład napisz, że mieszkanie jest przytulne a kominek w salonie zapewni ciepło podczas rodzinnych spotkań – co prawdopodobnie przypadnie do gustu Paniom. Natomiast mężczyźni chętnie zobaczą plan mieszkania, poczytają o rozwiązaniach technicznych i opłacalności oferty.

Działaj na emocje i wyobraźnię
Każda skuteczna reklama działa na emocje i pobudza wyobraźnię. Pamiętaj o tym podczas tworzenia oferty. W jaki sposób możesz wpłynąć na wyobrażenia odbiorcy? Dobrym pomysłem jest przedstawienie konkretnych sytuacji z życia rodzinnego czy zawodowego, w których potencjalny nabywca chciałby się znaleźć. Napisz o tym, że dom znajduje się w okolicy, po której można wieczorem pospacerować lub też, że biuro doskonale nadaje się do przyjmowania ważnych klientów i prowadzenia poważnych rozmów biznesowych.

Zalety nieruchomości i język korzyści
Wyszczególnij zalety nieruchomości, które są istotne dla przedstawicieli grupy docelowej. Skup się na potrzebach odbiorców, a nie na tym, co sam uważasz za zaletę mieszkania. Unikaj używania negatywnych sformułowań i nie przywołuj nieprzyjemnych sytuacji – nawet, jeśli chcesz napisać, że Twoje mieszkanie jest wolne od opisanej wady. Jeśli wspomnisz o niemiłych kwestiach, czytelnik wyobrazi je sobie i mimowolnie skojarzy z Twoją ofertą.

Wysokiej jakości zdjęcia i wizualizacje
Atrakcyjny obraz działa skuteczniej niż najlepszy tekst. Każdy potencjalny nabywca chętnie obejrzy galerię zdjęć. A jeśli projekt jest jeszcze w fazie budowy, fotografie powinieneś zastąpić wizualizacjami. Przygotowanie fotorealistycznej wizualizacji nie jest problemem. Dzięki niej odbiorca będzie mógł obejrzeć inwestycję, która dopiero powstaje.
Czasem warto też przygotować wizualizację dla gotowej nieruchomości. To dobry pomysł, gdy uważasz, że obiekt mógłby być zaaranżowany w inny, atrakcyjniejszy sposób. Dzięki temu potencjalny nabywca obejrzy ciekawą alternatywę.
Obrazy również warto uzupełnić o elementy wzbudzające pozytywne emocje. Dobrym pomysłem jest przedstawienie ładnego widoku z okna lub zaprezentowanie budynku na tle zachodzące słońca. Miłe skojarzenia wzbudzą również uśmiechnięci ludzie na zdjęciu lub wizualizacji.

Lekkie pióro
Jeśli nie czujesz się dobrze w tworzeniu tekstów, zleć pisanie lub przynajmniej redakcję tekstu copywriterowi. Lekkie pióro i zgrabnie poprowadzona narracja sprawią, że opis będzie znacznie przyjemniejszy dla czytelnika.
 
Konkretne informacje
Obok zabiegów marketingowych, trzeba pamiętać o konkretnych danych. Oferta powinna zawierać kartę mieszkania, w której znajdą się podstawowe informacje – lokalizacja, metraż, liczba pomieszczeń, rzut techniczny i dane kontaktowe od biura. Ponadto napisz w jakim stanie znajduje się nieruchomość, czy wymaga remontu, co znajduje się na wyposażeniu… I wszystko, co może zainteresować nabywcę. Pamiętaj, że nie warto naciągać faktów. Co z tego, że przyciągniesz odbiorcę, który zrezygnuje po obejrzeniu nieruchomości, bo odkryje, że opis był podkoloryzowany?

Na koniec zastanów się, czy Twoja oferta jest napisana w sposób naturalny. Czy nie została za bardzo nafaszerowana reklamowymi zwrotami i nierealistycznymi zdjęciami? Nie ma nic bardziej zniechęcającego do zakupu niż sztuczna, nachalna reklama.