Wartościowe linki prowadzące do witryny mogą skutecznie wynieść Twoją stronę na szczyt listy wyników wyszukiwania. Obok optymalizacji strony, to właśnie linki są podstawą oceny witryn przez Google. Co to jednak oznacza, że link jest wartościowy i jak pozyskać tego rodzaju odnośniki?Naturalność to słowo klucz, jeśli chodzi o profil linków. Specjaliści od SEO często powtarzają słowa Matta Cuttsa, że „linki mają nie tylko wyglądać na naturalne, ale być naturalne”. Najlepiej, gdy powstają bez bezpośredniego udziału właściciela witryny czy działu marketingowego – na przykład, gdy odnośnik jest umieszczony w artykule w zewnętrznym serwisie, bo autor wspomniał o Twojej firmie i dodał linka. Ponadto liczy się nie tylko miejsce dodania odnośnika, ale również ilość i regularność linkowania. Z jednej strony Google dobrze ocenia witryny, które cały czas zdobywają nowe linki przychodzące. Z drugiej, przesadna systematyczność to wyznacznik sztucznego linkowania. Dodawanie codzienne takiej samej liczby odnośników w tym samych serwisach nie przyniesienie pożądanych rezultatów, a może nawet zaszkodzić.
Do naturalnych linków możemy również zaliczyć odnośniki w podpisach na blogach i forach oraz linki w portalach ogłoszeniowych. Na wielu blogach i forach możesz dodać adres Twojej strony, a Twój podpis zostaje podlinkowany. To skuteczny sposób na gromadzenie odnośników, ale warto pamiętać o różnicowaniu anchor textów, czyli podlinkowanych słów. Udzielanie się na blogach i forach to również sposób na zbudowanie wizerunku eksperta. Dodatkowo możesz od czasu do czasu wrzucić link w treści Twojego wpisu. Możesz też swobodnie dodawać odnośniki do strony nieruchomości czy witryny firmowej w serwisach z branżowymi ogłoszeniami.

Artykuły sponsorowane i gościnne wpisy na branżowych blogach to kolejny skuteczny sposób na mocne linki. Pod warunkiem, że blog jest poczytny i sam ma wysoką pozycję w Google. W sieci znajdziesz mnóstwo stron, które pozwalają na dodawanie gościnnych wpisów – niestety często są to witryny słabo moderowane, a artykuły są niskiej jakości. W ten sposób nie zdobędziesz mocnych linków.  Na blogu sponsorowanym artykuł możesz zamówić – w przypadku popularnych blogów jest to koszt minimum 1000 zł, a artykuł jest pisany specjalnie dla Ciebie przez twórców bloga. Jeśli natomiast chcesz dodać wpis gościnny, po prostu skontaktuj się z właścicielem danej strony i poproś o taką możliwość.

Stosuj narzędzia do analizy linków. Dzięki nim możesz np. sprawdzić strony konkurencji i zobaczyć, skąd prowadzą linki do witryny, która osiągnęła dobry wynik w Twojej branży. Dzięki narzędziom takim jak Majestic czy BuzzSumo możesz też posprawdzać wzmianki o Twojej ofercie lub marce w innych serwisach. Nie zawsze właściciele witryn dodają linka – jeśli znajdziesz niepodlinkowaną wzmiankę, napisz do osoby prowadzącej stronę maila z prośbą o dodanie odnośnika. Innym sposobem na zdobycie linków dzięki narzędziom jest szukanie nieaktualnych odnośników. Jeśli usunąłeś zawartość, do której prowadził link, znajdź lub stwórz adekwatną treść i zmień adres.

Kolejny sposób link bait, czyli treść, która będzie przynętą na linki. Postaraj się napisać tekst, wymyśl infografikę lub nagraj film, który będzie atrakcyjny dla osób zainteresowanych branżą nieruchomości. Możesz postawić na poradnik dotyczący poprawiania zdolności kredytowej lub podpowiedzieć, w jaki sposób lepiej zaaranżować mieszkanie. Merytoryczne i zgrabnie napisane teksty przyciągną odbiorców i twórców innych blogów – część z nich zostawi linki we własnych postach. Innym sposobem na linkową przynętę jest stworzenie treści dotyczącej gorącego tematu. Wówczas jesteś w stanie uzyskać bardzo dużą liczbę linków w krótkim czasie.

Pamiętaj, że wszystkie linki mają wpływ na pozycjonowanie tylko wtedy, gdy właściciel strony ustawił parametr dofollow. W przypadku nofollow Google nie policzy odnośnika. Rodzaj parametru znajdziesz w kodzie strony.