W dobie Internetu targi stały się klasycznym sposobem na promocję marki lub produktu. Nie oznacza to jednak, że warto zrezygnować z targów – wręcz przeciwnie. Uczestnictwo w takim wydarzeniu daje korzyści, których próżno szukać w marketingu internetowym czy reklamie ATL.

Zalety uczestnictwa w targach nieruchomości
Uczestnictwo w targach ma wiele plusów, a jednym z najważniejszych jest możliwość podpisania nowych umów oraz określenie terminów spotkań z klientami zainteresowanymi ofertą. Możesz też spodziewać się wielu telefonów i zapytań mailowych od osób, które jedynie wzięły ulotkę lub zapisały sobie dane kontaktowe. Jednak targi dają o wiele więcej możliwości. O jakich korzyściach warto pamiętać?

  1. Zaistniejesz w świadomości klientów. Targi to doskonałe miejsce do przedstawienia nowego produktu lub marki. Jeśli masz nową inwestycję albo Twoja firma dopiero zaczyna działać na rynku, na targach zaprezentujesz potencjalnym klientom nazwę, logo, hasło czy zdjęcia nieruchomości. Możesz też wręczyć odwiedzającym drobne materiały reklamowe lub upominki – ważne, by osoby, które będą miały kontakt z Twoim stanowiskiem, zapamiętały że działasz na rynku nieruchomości.
  2. Spotkasz się z klientami. Targi to nie tylko okazja na zaprezentowanie oferty, ale również na posłuchanie tego, co klienci mają do powiedzenia. Dzięki temu łatwo poznasz potrzeby Twoich klientów, ich wymagania i wątpliwości. Wszelkie cenne informacje od klientów warto zapisywać. Dzięki temu po targach będziesz w stanie stworzyć jeszcze lepszą ofertę.
  3. Dobrze poznasz konkurencję. Tak, jak Twoi klienci pytają Ciebie o ofertę, tak i Ty możesz wybrać się do stanowisk promocyjnych konkurencji lub wysłać pracownika. Poznasz metody działania, produkty i możliwości innych firm. Możesz podpatrzeć dobre rozwiązania i przekonać się, czego unikać. Poznasz też samą propozycję konkurentów i techniki prezentacji oferty.
  4. Targi to dobre miejsce na śledzenie trendów. Gdy działasz w branży nieruchomości, warto przejść się na targi choćby w charakterze odwiedzającego, by zobaczyć nowe rozwiązania i rysujące się trendy. Mogą one dotyczyć zarówno rozwiązań technologicznych, biznesowych, jak i marketingu. Dokładnie śledząc oferty, jesteś w stanie się zorientować, czy idziesz z duchem czasu, czy może zostałeś z tyłu.

Ponadto targi nieruchomości to miejsce, w którym spotkasz potencjalnych partnerów biznesowych. Jeśli szukasz współpracowników, targi są najlepszym miejscem, aby się dobrze rozejrzeć i nawiązać nowe relacje.

Jak przygotować się do targów?
W pełni wykorzystasz potencjał targów tylko wtedy, gdy dobrze się do nich przygotujesz. O czym warto pamiętać podczas planowania udziału?

  • Sprawdź informacje podawane przez organizatora. Przeglądaj wszystkie materiały promocyjne i informacyjne pochodzące od organizatora targów. Zobacz, czy jest na nich Twoje logo i nazwa firmy oraz czy dane zostały wpisane poprawnie. Zdarza się, że organizatorzy popełniają błędy – nie pozwól, by ucierpiał na tym wizerunek Twojej firmy.
  • Promuj swoją obecność na targach. Nawet jeśli będziesz dobrze widoczny we wszystkich materiałach organizatora, ten oczywiście nie zadba o indywidualną reklamę Twojej marki. Nie warto liczyć na to, że klienci dowiedzą się o Twoim uczestnictwie w targach jedynie z informacji od organizatora lub podczas samej imprezy. Jeżeli działasz na rynku już od jakiegoś czasu, na pewno wiele osób zainteresowanych ofertą chętnie przejdzie się na targi właśnie po to, by poznać lepiej Twoją markę i szczegóły propozycji. Aby mieć pewność, że informacja o Twoim uczestnictwie w targach dotrze do klientów, wykorzystaj różne kanały marketingowe do przekazania tej wieści – przygotuj mailing dla wybranej grupy klientów, informuj o przygotowaniach w mediach społecznościowych, opłać reklamę w lokalnej prasie lub stacji TV, umieść odpowiednie info na stronie www lub stwórz baner reklamowy zachęcający klientów do odwiedzenia Twojego stanowiska. Możesz też wykorzystać klasyczną pocztę, by rozesłać drukowane zaproszenia.
  • Zadbaj o to, by być dobrze zapamiętanym. Targi dają wyjątkową możliwość bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami. To niepowtarzalna szansa, by zrobić dobre wrażenie i pozytywnie zapisać się w świadomości odbiorców. Postaraj, się by rozdawane przez Ciebie materiały reklamowe i upominki były jak najlepszej jakości. A jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem, możesz postawić na pomysłowość i zorganizować zabawę lub konkurs z nagrodami. Nie zapomnij o wybraniu odpowiednich ludzi do prowadzenia stanowiska. Postaw na pracowników, którzy potrafią nie tylko sprzedawać, ale również nawiązywać pozytywne relacje z rozmówcami. Im więcej osób odejdzie od Twojego stoiska z uśmiechem, tym lepiej.

Podsumowanie targów
Dokładne określenie korzyści z uczestnictwa w targach nieruchomości jest trudne, bo efekty są rozłożone w czasie. Obok osób, które od razu umówiły się na spotkanie, będą też klienci, którzy przypomną sobie o Tobie za pół roku i dopiero wtedy nawiążą kontakt. Niemniej jednak, częściowo korzyści możesz śledzić dzięki statystykom internetowym. Sprawdź jak zmieniła się liczba wyświetleń Twojej strony www oraz ilość zapytań w wyszukiwarce Google. Skorzystaj z narzędzi śledzących popularność marki w sieci – dowiesz się, jak często internauci używali nazwy Twojej firmy lub produktu w postach na portalach społecznościowych, wpisach na blogach czy forach internetowych. Dobrym wyznacznikiem targowego sukcesu jest też ilość pozytywnych publikacji w prasie branżowej oraz na portalach związanych z rynkiem nieruchomości.
Wszystkie dane zapisuj, by mieć dobry punkt wyjścia do porównania efektów aktualnych targów z kolejnymi.

Najbliższe targi mieszkaniowe rok 2016

  • Bydgoszcz, ul. Toruńska, Artego Arena, 12-13 marca 2016 r.
  • Gdańsk, ul.Żaglowa 11 , Amber Expo, 5-6 marca 2016 r.
  • Kraków, ul. Galicyjska 9, Expo Kraków, 27-28 luty 2016 r.
  • Łódź, al. Ban­dur­skiego 7,  Atlas Arena, 2 – 3 kwiet­nia 2016 r.
  • Poznań, ul. Głogowska 14, MTP hala nr 3, 13-14 luty 2016 r.
  • Toruń, ul. Szosa Bydgoska 3, CTP 5-6 marca 2016 r.
  • Warszawa, ul. Prądzyńskiego12/14, Centrum EXPO XXI, 20 – 21 luty 2016 r.
  • Wrocław, ul.Wystawowa 1, Hala Stulecia, 5-6 marca 2016 r.