Instagram to jeden z najbardziej popularnych portali społecznościowych, choć korzystają z niego przede wszystkim młodzi Internauci. Niewielu jest użytkowników, którzy przekroczyli 25-ty rok życia. Jeśli uważasz, że to odpowiednia grupa docelowa dla nieruchomości, które oferujesz, z pewnością powinieneś zadbać o marketing na Instagramie. W jaki sposób prowadzić promocję na „Insta”?Założenie profilu na Instagramie i integracja z Facebookiem
Aby skutecznie działać na Instagramie najlepiej w pierwszej kolejności założyć konto na portalu. Wprawdzie prowadzenie płatnej kampanii reklamowej jest możliwe również bez rejestrowania (wystarczy konto na Facebooku), ale osobne konto na daje więcej możliwości. A co ważniejsze, rejestracja pozwala na prowadzenie bezpłatnej promocji w postaci atrakcyjnego profilu.
Aby założyć konto, wejdź na Instagram.com i ściągnij aplikację na system, którego używasz. Następny krok to standardowa procedura rejestracji. Pamiętaj, aby jako nazwę użytkownika podać nazwę marki, którą chcesz promować lub nazwę firmy – będzie ona widoczna dla użytkowników Instagrama. Nie zapomnij też o dodaniu krótkiego, klarownego opisu, adresu strony www i oznaczeniu profilu przy użyciu hashtagów. Te ostatnie są kluczem do skutecznych działań marketingowych – na hashtagach opiera się instagramowa wyszukiwarka.
Konto na Instagramie warto zintegrować z Facebookiem. Dzięki temu zgromadzeni przez Ciebie fani zobaczą również najnowsze posty z Twojego instagramowego konta. Integrację możesz przeprowadzić w ustawieniach Business Manager Facebooka lub w ustawieniach fanpage’a.

Jak przyciągnąć fanów na Instagramie?
Na Instagramie możesz promować się bezpłatnie, tworząc atrakcyjne posty, które przyciągną kolejnych fanów. W jaki sposób tego dokonać? Przede wszystkim zadbaj o to, by:

  1. Regularnie publikować ciekawe zdjęcia. Wysokiej jakości fotografie, które przedstawiają promowaną nieruchomość to dobry sposób na skupienie uwagi użytkownika. Zdjęciami może zająć się profesjonalny fotograf, ale Instagram pozwala na łatwe podkręcenie fotki przy użyciu gotowych filtrów. Warto z nich skorzystać, jeśli samodzielnie wykonujesz zdjęcia. Od czasu do czasu warto też wrzucić krótki film.
  2. Stwórz serial w odcinkach. Użytkownicy zwrócą większą uwagę na Twoje fotografie i lepiej je zapamiętają, gdy zdjęcia będą przedstawiać historię – np. kolejne zmiany w aranżacji mieszkania, efekty home-stagingu czy etapy powstawania nieruchomości.
  3. Zadbaj o relacje z odbiorcami. Jeśli pod Twoimi zdjęciami pojawią się pytania lub komentarze, zadbaj o to, żeby odpowiedzieć przynajmniej na część z nich. Dobrym pomysłem jest również publikowanie zdjęć, które przestawiają Twoją działalność „od kuchni”. Zaproś internautów do swojego biura lub na plac budowy.

Każde zdjęcie oznacz pasującymi hashtagami. Na ich podstawie Instagram podpowiada treści użytkownikom i tworzy wyniki wyszukiwania. Dobrym pomysłem jest również stworzenie jednego taga typowego dla Twojej działalności. Może to być nazwa marki lub chwytliwe, krótkie hasło. Osobny hashtag stanie się Twoim znakiem rozpoznawczym i pozwoli na łatwiejsze wyszukiwanie Twoich zdjęć przez osoby, które zapamiętają Twoją markę.

Płatna reklama na Instagramie
Oprócz standardowych zdjęć, na Instagramie można dodawać również treści promowane. Płatna reklama działa podobnie jak na Facebooku i pozwala na realizowanie jednego z trzech celów:

  • kliknięcia w link do Twojej strony,
  • wyświetlenie filmu,
  • instalacja aplikacji na tablecie lub smartphonie.

Zaletą płatnej reklamy jest możliwość dokładnego określenia grupy docelowej. Tak samo, jak na FB, możesz wskazać obszar zainteresowań odbiorców, wiek, płeć a także system operacyjny. Przy tworzeniu postu reklamowego pamiętaj, że nie może on zawierać więcej niż 20% tekstu – inaczej portal nie zaakceptuje reklamy. Z kolei długość maksymalna filmu reklamowego to około 30 sekund.
Dobrym pomysłem jest przygotowanie reklamy specjalnie na potrzeby Instagrama. Klasyczny baner, który wykorzystujesz na stronach www nie będzie prezentować się dobrze pośród wysokiej jakości zdjęć. Atrakcyjny graficznie post reklamowy będzie o wiele skuteczniejszy.