Marketing nieruchomości w Internecie to bardzo szeroki temat, a skuteczne działania wymagają dużej wiedzy i wieloletniego doświadczenia. Niemniej jednak można wskazać kilka ogólnych obszarów, bez których kompletna kampania reklamowa nie może się obejść.

Wyniki wyszukiwania
Reklama w wyszukiwarkach internetowych to jeden z filarów współczesnego marketingu, również marketingu stron nieruchomości. Promocję witryny w wyszukiwarkach można prowadzić na dwa sposoby. Metoda pierwsza, to płatne wyniki wyszukiwania – za opłatą Google lub inna wyszukiwarka wyświetla Twój adres www na górze strony z oznaczeniem „reklama”. Sposób drugi to pozycjonowanie strony nieruchomości, a więc szereg działań zmierzających do tego, by strona pojawiała się na górze tzw. organicznych (nie opłaconych) wyników wyszukiwania.
Portale społecznościowe
Portale społecznościowe to cały wachlarz możliwości marketingowych. W ramach serwisu warto stworzyć stronę nieruchomości, która będzie źródłem informacji a także sposobem na przekierowanie ruchu na witrynę www. Portale społecznościowe mają też własne systemy reklamy, które pozwalają na łatwe trafienie do grupy docelowej.
Strona www nieruchomości
Wszystkie formy internetowej reklamy będą zdecydowanie skuteczniejsze, gdy zintegrujesz je ze stroną www nieruchomości. Strona może mieć charakter informacyjny lub stanowić tzw. landing page. To określenie oznacza witrynę stworzoną w konkretnym, wąskim celu, którym może być np. zachęcenie klienta do skorzystania z formularza kontaktowego.
Mailing
Jeśli zajmujesz się wynajmem lub sprzedażą wielu nieruchomości, możesz skorzystać z dobrodziejstw newsletterów. Mailing pomoże Ci utrzymać kontakt z każdym klientem, który zapisze się na listę adresową. W ten sposób możesz wysyłać odbiorcom aktualne informacje o inwestycji czy najnowsze oferty najmu i sprzedaży.
Portale ogłoszeniowe
W marketingu nieruchomości znakomicie sprawdzają się klasyczne portale ogłoszeniowe. Dotyczy to zwłaszcza ukończonych obiektów, które czekają na nabywców i najemców. Obok wyszukiwarki, to właśnie portale są głównym źródłem informacji dla osób zainteresowanych kupnem lub wynajęciem nieruchomości.
Reklama kontekstowa
Reklama kontekstowa to ulepszona wersja banerów internetowych. Klasyczne banery wyświetlają wszystkim użytkownik te same reklamy, natomiast reklama kontekstowa dostosowuje się do treści przeglądanych przez internautę. Dzięki temu Twoimi odbiorcami mogą być np. osoby, które ostatnio szukały w sieci informacji na temat zakupu mieszkania lub wynajmu biura.