W marketingu zmieniają się nie tylko technologie. Ewolucji ulega również podejście do klienta, zachowania konsumentów, ich przyzwyczajenia i sposoby komunikacji. W jaki sposób należy dziś podchodzić do reklamy, żeby zyskać przychylność klientów? Aktualnie istnieje silna tendencja do personalizacji przekazu reklamowego, a także indywidualizacji produktów oferowanych poszczególnym konsumentom. Aby więc zbliżyć markę dewelopera do klienta, trzeba pamiętać o kilku ważnych zasadach:

1. Dopasowanie przekazu do wąskich grup lub jednostek
Współcześni klienci nie chcą być traktowani jak części wielki konsumenckiej masy. Przekaz marketingowy powinien podkreślać zalety produktu dla indywidualnych klientów. Automatyzacja przekazu w sieci pozwala na to, by każdemu odbiorcy zaprezentować wersję reklamy idealnie dopasowaną do jego aktualnych potrzeb. Wyświetlane banery internetowe mogą prezentować mieszkania zgodne z niedawno wyszukiwanymi przez klienta frazami, a mail z ofertą może dotyczyć typów nieruchomości, o których odbiorca czytał artykuły na blogu firmowym dewelopera. Im wyższa personalizacja, tym lepiej.

2. Niech klient sam znajdzie ofertę
Łatwiej nawiązać trwałe relacje z klientem, gdy to ten ostatni jest stroną, która zainicjowała kontakt. Nie trzeba narzucać potencjalnym nabywcom swojej oferty. Social media, marketing w wyszukiwarkach i firmowe blogi to skuteczne sposoby na to, by klient sam znalazł Twoją markę i był zainteresowany utrzymaniem kontaktu. Blogi i portale społecznościowe pozwalają na publikowanie wartościowych informacji – porad, branżowych aktualności czy newsów na temat konkretnych inwestycji. Klienci zainteresowani tematem zaczną śledzić Twoje konto i dzięki temu będą mieć regularny kontakt z marką i ofertą.

3. Interakcja z klientem
Media społecznościowe są również najlepszym sposobem na częstą interakcję z klientami. Warto odpowiadać na pytania odbiorców – zarówno te dotyczące oferty dewelopera, jak i ogólne kwestie związane z branżą. Wdzięczność za poradę to solidne spoiwo pomiędzy klientami a przedsiębiorcą. Nie trzeba czekać aż użytkownicy portali zaczną zadawać pytania pod adresem konta dewelopera. Współczesne narzędzia analizy aktywności w social media pozwalają na odnajdowanie wątków dotyczącej konkretnej marki lub tematu. To znaczy, że można samemu wziąć udział w dyskusji prowadzonej np. pod postem na innym koncie lub zaoferować klientowi konkretne rozwiązanie, gdy ten właśnie prosił o pomoc konkurencję.