Marketing to nie tylko informowanie klienta o możliwości zakupu danego dobra. To przede wszystkim tworzenie atrakcyjnego wizerunku marki lub produktu. Aby wzbudzić zainteresowanie
klienta, produkt musi mieć dobrą identyfikację wizualną, logo i nazwę. Produkt powinien wzbudzać pozytywne skojarzenia, a identyfikacja nawiązywać do potrzeb grupy docelowej. Dotyczy to również nieruchomości. Materiały promujące ekskluzywne apartamenty muszą różnić się od reklamy domków jednorodzinnych czy biurowców – nie tylko informacjami na temat nieruchomości, ale również kolorystyką, zastosowanymi czcionkami, stylem opisu czy charakterem wizualizacji. Jak dokładnie powinny prezentować się materiały promocyjne dla danego obiektu? To zadanie najlepiej pozostaw fachowcom, czyli agencji kreatywnej specjalizującej się w kreowaniu wizerunku inwestycji deweloperskich. Warto natomiast pamiętać, że obok stworzenia samej kreacji, kluczowe dla dobrego efektu marketingowego jest konsekwentne jej realizowanie. Innymi słowy, najlepiej, gdy Twoja inwestycja jest w spójny sposób prezentowana różnymi kanałami marketingowymi. Gdy każda forma reklamy przedstawia te same znaki, hasła, logo i ma spójną kolorystykę, rośnie szansa na to, że odbiorca zapamięta przekazywane informacje i pozytywne skojarzenia zostaną utrwalone w świadomości klienta. A jaki z jakich form komunikacji reklamowej warto skorzystać?

1. Wizualizacje
Wizualizacje mogą być osobnym materiałem promocyjnym, ale najczęściej wykorzystuje się je jako element innych materiałów reklamowych. Wizualizacja może się znaleźć na ulotkach, w folderach, na bilbordach, plakatach i na stronie internetowej nieruchomości. Stworzenie dobrej wizualizacji jest tak ważne, bo marketing nieruchomości zwykle zaczyna się znacznie wcześniej nim obiekt powstanie. Dzięki wizualizacji Twoi klienci mogą obejrzeć wciąż nieistniejącą nieruchomość i łatwiej zdecydować się na zakup lub wynajem.

2. Ulotki, broszury, foldery
To tradycyjne materiały reklamowe, które nadal dają dobre efekty. Ulotki, broszury i foldery mogą być rozdawane potencjalnym klientom na targach tematycznych lub w wybranym miejscu w przestrzeni miejskiej. Dzięki temu promocja może trafić do odpowiedniej grupy docelowej. Ulotka, broszura i folder to wdzięczne formy reklamy, ponieważ pozwalają na krótkie zaprezentowanie potencjalnym klientom wszystkich najważniejszych informacji na temat inwestycji.

3. Bilbordy i plakaty
Bilbordy i plakaty pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i wspierają budowanie świadomości marki. Zlokalizowanie bilbordu w odpowiedniej przestrzeni umożliwia przekazanie komunikatu wybranej grupie docelowej. Wielkoformatowa reklama zewnętrzna jest również często wykorzystywana na miejscu realizacji projektu. Dzięki temu każdy zainteresowany powstającą nieruchomością może od razu obejrzeć planowany efekt końcowy – wystarczy, by reklama zawierała wizualizację. Ponadto ta forma promocji buduje prestiż inwestycji. Duży format to bardzo efektowna forma reklamy.

4. Strona www nieruchomości
Nieruchomość może być prezentowana wyłącznie na oficjalnej stronie dewelopera, bądź przy dedykowanej domenie. Oddzielny adres znacznie ułatwia klientom dotarcie do informacji na temat inwestycji, zwłaszcza, gdy zostanie umieszczony na ulotce, plakacie czy bilbordzie. Niezależna witryna pozwala też na wprowadzenie elementów charakterystycznych dla identyfikacji nieruchomości, a więc konsekwentne budowanie wizerunku. Dobrze, gdy strona jest nie tylko wizytówką, ale też dostarcza klientom szczegółowych informacji na temat inwestycji i aktualnego etapu realizacji przedsięwzięcia. Ponadto witryna powinna zawierać komplet wizualizacji, tak, by Twoi klienci mogli w spokoju przyjrzeć się inwestycji na własnych komputerach i tabletach. Wszystkie kanały komunikacji muszą mieć nie tylko spójny przekaz, ale też wzajemnie do siebie nawiązywać, np. adres www oraz zaprojektowany styl powinien znaleźć się na wszystkich pozostałych formach reklamy. Dzięki temu klient zainteresowany Twoją nieruchomością łatwo znajdzie dostęp do większej liczby informacji i kontaktu.