Ogłoszenia dotyczące wynajmu lub sprzedaży nieruchomości można dziś umieszczać nie tylko na portalach stworzonych specjalnie do tego celu. Wiele osób w pierwszej kolejności sprawdza grupy w social media, które często funkcjonują równie sprawnie jak osobne serwisy. Tak czy inaczej, w obu przypadkach ogłoszenie powinno być odpowiednio przygotowane, by jego skuteczność była satysfakcjonująca. Jak więc zwiększyć atrakcyjność ogłoszeń?

1.    Oferta musi się wyróżniać. W portalach ogłoszeniowych można wykupić opcje, które sprawią, że propozycja zostanie zauważona przez większą liczbę odbiorców – mowa o wszelkiego rodzaju podświetleniach czy publikacji na szczycie listy. To przydatne opcje, ale warto postarać się bardziej i np. dodać interesujące zdjęcie lub wpisać ciekawą nazwę ogłoszenia (pamiętając przy tym, by nie stracić wartości informacyjnej tytułu). Te ostatnie zabiegi nabierają znaczenia zwłaszcza na portalach społecznościowych, gdzie nie ma opcji wyróżnienia. Oczywiście sprawa jest ułatwiona, gdy oferta posiada elementy, które już na starcie czynią ją unikalną – jak niska / wysoka cena lub ciekawa nazwa inwestycji.

2.    Ogłoszenie musi się dobrze prezentować na urządzeniach mobilnych. W przypadku dużych portali ogłoszeniowych czy społecznościowych same serwisy dbają o odpowiednią jakość wyświetlania stron na tabletach i smartfonach. Natomiast gdy link w ogłoszeniu prowadzi na stronę dewelopera lub stronę nieruchomości, to witryny te również powinny być dostosowane do urządzeń mobilnych. W przeciwnym wypadku większość użytkowników opuści stronę tak szybko, jak się na niej znalazła. Ilość wejść na stronę z urządzeń mobilnych można śledzić np. za pomocą Google Analytics. Dostosowanie witryn do potrzeb rynku mobilnego prędzej czy później i tak będzie niezbędne. Ilość internautów korzystających z tabletów i smartfonów do przeglądania sieci ciągle rośnie.

3.    Zachęcanie do akcji. Nie bez powodu większość reklam zawiera zwroty takie, jak „zamów”, „sprawdź”, „wejdź na stronę” czy „zadzwoń”. To proste instrukcje dla odbiorców, które mówią im, jakiego rodzaju aktywności oczekuje twórca ogłoszenia. Choć może się wydawać, że zwroty typu call to action nie mają większego wpływu na osoby zapoznające się z treścią ogłoszenia, to jednak wielokrotnie udowadniano, że zdania tego rodzaju zwiększają skuteczność ogłoszeń.

4.    Ogłoszenie powinno zawierać kompletne informacje. Oferty nieruchomości, które przedstawiają wszystkie najważniejsze dane dotyczące lokalu są skuteczniejsze niż ogłoszenia pozbawione kluczowych informacji – nawet jeśli podamy numer telefonu, pod którym można poznać szczegóły oferty. Jednocześnie warto pamiętać o wyróżnieniu najważniejszych informacji, takich jak lokalizacja, cena, powierzchnia czy ilość pomieszczeń. Dane te powinny być widoczne od razu, tak, by można je było znaleźć bez żadnego wysiłku.

O ile pozwala na to czas, powinniśmy osobno sprawdzić wygląd ogłoszenia po publikacji w poszczególnych serwisach i grupach – bezmyślne przeklejanie treści lub korzystanie z portali ułatwiających masowe dodawanie może nie dać dobrych efektów. Tekst może być inaczej sformatowany lub część ogłoszenia się nie zmieści i ważne informacje będą niewidoczne. Osobne skontrolowanie każdego ogłoszenia pozwoli na skorygowanie ewentualnych błędów.