Pozycjonowanie to poprawianie pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych. Pozycjonowanie wykonuje się pod wybrane słowa kluczowe. Dzięki temu użytkownik, który wpisze daną frazę, zobaczy Twoją stronę na szczycie wyników wyszukiwania. Oczywiście ostatecznym celem działań marketingowych w wyszukiwarkach nie jest sama widoczność w Google, ale jak najwyższa konwersja, czyli liczba klientów, którzy – w przypadku nieruchomości – zdecydują się zakup lub wynajem. Z tego powodu nie zawsze opłaca się pozycjonować stronę na najbardziej popularne frazy. Czasem lepszym rozwiązaniem jest long-tail SEO, czyli pozycjonowanie „pod długi ogon”. Na czym to polega?

O koncepcji długiego ogona po raz pierwszy zrobiło się głośno, gdy okazało się, że serwis Amazon większą część swoich wielomiliardowych zysków zbiera dzięki produktom, które… są mało popularne. Okazało się, że sprzedaż internetowa rządzi się innymi prawami. W sieci nieustanne oferowanie produktów, które rzadko się sprzedają nie jest kłopotliwe, a może się bardzo opłacać – wystarczy, że dany produkt sprzeda się choćby raz do na kilka miesięcy. Zysk z jednego produktu jest niewielki, ale takich produktów są miliony.

long_tail_seo_wykres_pod_długi_ogon

W pozycjonowaniu można zastosować podobną taktykę. Zamiast promować stronę tak, by była wysoko w wynikach wyszukiwania na niewielką ilość popularnych haseł, można pozycjonować pod dużą ilość rzadko wpisywanych fraz. Każde słowo kluczowe zapewni tylko kilku użytkowników dziennie, ale suma wejść z wszystkich haseł będzie duża. Co więcej, użytkownicy będą bardziej zainteresowani Twoją ofertą, ponieważ znaleźli stronę wpisując szczegółowe hasło – szanse na sprzedaż lub wynajem nieruchomości rosną. Long-tail SEO to dobre wyjście również wtedy, gdy konkurencja na najpopularniejsze frazy jest zbyt duża.