Współczesny konsument na co dzień wykorzystuje wiele kanałów komunikacji i nieustannie przełącza się między nimi. Spędzamy czas przed komputerem, w wolnych chwilach sięgamy po tablet, a wieczorem dla relaksu oglądamy telewizję. Poza ekranami jest także medium dźwiękowe, czyli radio i statyczne reklamy wizualne, takie jak bilbordy czy plakaty. Która forma przekazu będzie najlepsza dla Twojej działalności? Zgodnie z ideą marketingu 360, odpowiedź brzmi: wszystkie sposoby są właściwe i można je stosować w ramach jednej kampanii. Marketing 360 otacza potencjalnego klienta z każdej strony i zachęca go do zakupu wszystkimi dostępnymi kanałami komunikacji.

Co składa się na marketing 360?
Kampania tego rodzaju obejmuje komplet działań online i offline. Wśród najważniejszych aktywności w sieci trzeba wymienić promocję w tematycznych serwisach www, czyli najczęściej portalach ogłoszeniowych, ale także blogach i forach branżowych. Znakomicie sprawdzą się banery, artykuły sponsorowane czy marketing szeptany na portalach budowlanych i deweloperskich. Kampania online to także social media – Facebook, Twitter, Instagram, a coraz częściej także YouTube i Vine. Ciekawe wpisy lub filmy budują relacje z klientami i potrafią podtrzymać zainteresowanie marką. Nie może także zabraknąć promocji w Google, a dokładniej – optymalizacji pod wyszukiwarki. SEO od kilku lat jest niemal obowiązkowym elementem marketingu firm w każdej branży.

Działania offline to reklama w gazecie, a jeśli budżet na to pozwala to również w radiu i telewizji. Klasyczne media wciąż docierają do ogromnej liczby odbiorców i choć nie dają tak dużych możliwości jak sieć www, z pewnością nie można ich pominąć. Marketing powinien obejmować także bilbordy – to często wybierana forma promocji nieruchomości. Na bilbordzie zdjęcia i wizualizacje prezentują się bardzo okazale. O wiele lepiej niż w jakimkolwiek innym medium. Oczywiście same fotografie i komputerowe prezentacje również są elementem kampanii. W przypadku zdjęć, warto dołożyć do całości home staging, czyli przygotowanie nieruchomości do sesji fotograficznej. Może on obejmować zmianę aranżacji lub niewielki remont obiektu. Do tego warto wywiesić banery reklamowe na samej nieruchomości i zaprosić konsumentów na drzwi otwarte.

Wszystkie wymienione działania są aktualnie często proponowane w ramach jednej oferty marketingowej dla deweloperów. Możesz zamówić kompleksową obsługę marketingową w jednej agencji, najlepiej wyspecjalizowanej w branży deweloperskiej.

Dobry plan i analiza
Kompleksowe działania marketingowe wymagają przygotowania dobrego planu sprzedaży. Najpierw tworzona jest ogólna wizja, które następnie przybiera formę konkretnych celów. W końcu powstaje dokładny schemat, który pozwala na zorganizowane i konsekwentne działania marketingowe. Dobrze przygotowany plan może znacząco skrócić czas sprzedaży nieruchomości.

Na tym pierwszym etapie zarówno deweloper, jak i agencja muszą odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytać: jaki jest główny cel przedsięwzięcia? Jakimi sposobami można go osiągnąć? I jak duży jest budżet na całą kampanię?

Początkowy plan działania najczęściej wymaga korekty w trakcie prowadzenia kampanii. Dlatego tak samo ważna, jak przygotowania, jest bieżąca analiza postępów i częściowych wyników. Zbieranie i analizowanie danych jest równie istotne, jak wyprodukowanie trafnego przekazu marketingowego.

Zalety marketingu 360
Idea marketingu 360 jest coraz popularniejsza nie bez powodu. Takie podejście do reklamy ma wiele zalet. Oto najważniejsze z nich:

  • Reklama jest skuteczniejsza – przekaz dociera do konsumenta z każdej strony, więc rośnie szansa na to, że reklama trafi do każdego potencjalnego inwestora. Najprawdopodobniej przekaz dobrze do jednej osoby kilka razy, zarówno online, jak i offline. Osoby zainteresowane ofertą na pewno o niej nie zapomną.
  • Spójna kampania reklamowa – skoro różnymi działaniami marketingowymi będzie zajmować się ta sama agencja, masz pewność, że reklama będzie spójna. Podobne hasła, ta sama stylistyka, wzajemne nawiązania pomiędzy reklamami w różnych kanałach – to sposób na zwiększenie efektywności kampanii. Marketing 360 to kilka form reklamy, które tworzą jedną całość. Działa tu zasad synergii. Suma wszystkich części daje lepsze efekty niż poszczególne elementy stosowane oddzielnie.
  • Łatwa koordynacja działań – wszystkimi obszarami marketingu zajmuje się jedna agencja, dzięki czemu koordynacja poszczególnych elementów kampanii będzie na wyższym poziomie. Specjaliści od SEO z jednej firmy nie muszą dogadywać się z web-deweloperami czy copywriterami innej agencji. Wszyscy pracują w teamie. Dzięki temu również odpowiedzialność za wyniki kampanii nie jest rozmyta.

Marketing 360 łączy różne formy reklamy, ale może kłaść większy nacisk na wybrane kanały komunikacji. Zależy to od celów kampanii reklamowej i dostępnego budżetu.