Nikt nie lubi nachalnego marketingu. Telemarketerzy, którzy wydzwaniają co drugi dzień lub sprzedawcy w sklepie, którzy „przyklejają się” do klienta mogą skutecznie zniechęcić do zakupów. Nawet jeśli Twój rozmówca zapewnia Cię, że dana opcja jest najlepszym wyborem i powinieneś skorzystać z oferty już teraz, z pewnością wolisz sam sprawdzić temat. Tak reagują wszyscy klienci, niezależnie od sytuacji. Zarówno podczas zakupów online, jak i tradycyjnej wizyty w sklepie. Wolimy sami dokonać wstępnego rozeznania i podejmować decyzje, gdy już wiemy, na czym stoimy. Wtedy przychodzi czas na kontakt ze sprzedawcą.
Osoba obsługująca klientów w placówce sklepu może wyczuć, kiedy jest odpowiedni moment, by podejść do potencjalnego nabywcy. A jak „trafić w punkt” podczas sprzedaży internetowej? Odpowiedzą jest marketing automation.

Czym jest marketing automation?
Marketing automation, czyli automatyzacja marketingu polega na ścisłym analizowaniu zachowania potencjalnych klientów i reagowaniu w odpowiedni sposób. Narzędzia z zakresu marketing automation bazują na plikach cookies internauty. Na podstawie ciastek dostarczają cennych informacji, takich jak to, kiedy użytkownik odwiedził stronę i jak długo przeglądał poszczególne oferty czy też jakie artykuły na blogu zainteresowały go najbardziej.
To cenna wiedza, która pozwala na adekwatną reakcją. Klientom możesz przesłać zarówno ofertę sprzedażową, jak i cenne informacje, które przybliżą ich do podjęcia zakupowej decyzji.
Marketing automation wyraźnie podnosi efektywność działań marketingowych. Zwrot z inwestycji w promocję oferty może być wyższy nawet od 40%, a maile wysyłane dzięki zebranym informacjom są dwa razy częściej otwierane przez klientów. Nic dziwnego, w końcu trafiasz do właściwych ludzi we właściwym czasie. Klient chętnie zapozna się z propozycją lub podpowiedzią, którą otrzyma dokładnie wtedy, gdy jej potrzebuje.

Marketing automation na rynku nieruchomości
Automatyzacja marketingu może sprawdzić się w każdej branży. Z powodzeniem mogą ją wykorzystywać również firmy działające na rynku nieruchomości. Jak marketing automation może pomóc w tym wypadku?
Osoby poszukujące nieruchomości zachowują się podobnie jak inni konsumenci – również chcą w dużej mierze kontrolować proces zakupu. Potrzebują czasu, by sprawdzić opinie o deweloperze, przyjrzeć się lokalizacji czy też przemyśleć kwestię kredytu hipotecznego. Dzięki analizie zachowania użytkowników, będziesz w stanie odpowiedzieć na każdą potrzebę w odpowiednim momencie. Oto kilka praktycznych przykładów:

  1. Jeśli widzisz, że klient czyta wpisy na temat poprawiania zdolności kredytowej, wyślij użytkownikowi stosowny ebook z poradami lub zaproponuj kontakt ze sprawdzonym doradcą finansowym,
  2. Zobacz jak wiele czasu klient spędza na stronie i czy jest to pierwsza czy kolejna wizyta. Jeśli częstotliwość i długość odwiedzin są duże, to znaczy, że użytkownik jest poważnie zainteresowany ofertą,
  3. Możesz sprawdzić jakie dokładnie oferty przegląda klient. Może użytkownika interesują przede wszystkim kawalerki albo parterowe domki jednorodzinne? W takim razie prześlij klientowi maila ze spersonalizowaną ofertą.

Marketing automation to rozwiązanie wygodne zarówno dla kupującego, jak i sprzedawcy. Klienci nie lubią natrętnego marketingu, a i sprzedający nie chcą tracić czas na „ganianie” za osobami, które nie są zainteresowane zakupem. Automatyzacja pozwala wyłapać te osoby, z którymi warto się skontaktować i które prawdopodobnie z chęcią odbiorą telefon od sprzedawcy lub otworzą maila z ofertą.
Marketing automation pozwala Ci na przeprowadzanie mini-kampanii reklamowej skierowanej do konkretnego klienta. Najpierw podtrzymujesz zainteresowanie Twoją firmą a następnie wspierasz odbiorcę na poszczególnych etapach podejmowania decyzji. Stały kontakt z Twoją ofertą zwiększa szansę na to, że cały proces zakończy się transakcją.