Marketing jest częścią działalności każdej firmy. Identyfikacja wizualna czy aktywna promocja produktów mogą stać się kluczem do sukcesu, jeśli są wykonywane przez profesjonalistów. Niestety niektórzy przedsiębiorcy decydują się na prowadzenie działań marketingowych na własną rękę lub szukają najtańszych ofert. Naszym zdaniem nie warto oszczędzać na reklamie. Poniżej prezentujemy najważniejsze argumenty za tym, by zaufać specjalistom od marketingu.

1. Skuteczna reklama wymaga kwalifikacji
Oglądając dobre reklamy w telewizji czy przyglądając się miejskim bilbordom, być może dochodzisz do wniosku, że tworzenie reklam jest proste. W końcu wystarczy wymyśli krótkie hasło, dodać jakąś grafikę lub scenkę i mamy gotowy przekaz. Taki tok rozumowania prowadzi niektórych przedsiębiorców do prostego wniosku: o marketing mogą zadbać sami. Niestety, reklamowanie nie jest takie proste, jak się wydaje. To prawda, że plakaty, ulotki czy banery sprawiają wrażenie nieskomplikowanych – ale na tym właśnie polega sztuka reklamy, by stworzyć przekaz, który jest estetyczny, przyjemny i trafia w samo sedno. Samodzielne tworzenie reklam zwykle daje efekt odwrotny do zamierzonego. Reklama wygląda amatorsko i buduje słaby wizerunek marki.
Tworzenie reklam można porównać do śpiewania. Gdy oglądasz profesjonalnych wykonawców wydaje Ci się, że to co robią jest łatwe i każdy może być przynajmniej przeciętnym wokalistą. Ba, nawet gdy sam podśpiewujesz pod nosem masz wrażenie, że wydajesz z siebie słowicze dźwięki. Niestety Twoi słuchacze mogą nie podzielać tego entuzjazmu. Profesjonalni wokaliści śpiewają tak dobrze przede wszystkim dlatego, że długo trenowali i znają masę technik, które sprawiają, że sztuka wokalu wychodzi im tak dobrze. Wyczucie i wrodzony talent to tylko część sukcesu. Podobnie jest w marketingu. Tutaj też najważniejsze są technika i doświadczenia. Czy wiesz jak sformułować hasło reklamowe, żeby skutecznie zachęcić klienta do zakupu? Albo jak dobierać kolory, żeby wywołać u odbiorcy odpowiednie wrażenie? A może znasz zasady tworzenia dobrego logo? Specjaliści od marketingu znają konkretne odpowiedzi na te pytania i skutecznie stosują je w praktyce.

2. Profesjonaliści mają doświadczenie w branży.
Podobnie jak wiele innych zawodów, tak i praca w agencji reklamowej wymaga dużego doświadczenia. Jeżeli ukończyłeś studia i miałeś okazję pracować w swojej branży, na pewno przekonałeś się o tym, jak bardzo akademickie wywody potrafią różnić się od praktyki. Z tego powodu dopiero po kilku latach pracy stajesz się prawdziwym specjalistom i wiesz, jak sobie radzić w zawodzie. W reklamie podobnie. Nawet jeśli zdobędziesz wiedzę na temat technik sprzedaży, dopiero po kilkuletnim stosowaniu ich na co dzień przekonasz się, które faktycznie są skuteczne, a których lepiej unikać.
Guru światowej reklamy, Robert Cialdini, uważa, że tylko doświadczenie i statystyka są wyznacznikami dobrego marketingu. Nawet copywriterowi wydaje się, że stworzył genialne hasło reklamowe, nie oznacza to, że sprzedaż produktu wzrośnie. Dopiero po wprowadzeniu reklamy w życie i przeanalizowaniu efektów widać, czy marketing był efektywny. Doświadczona agencja ma za sobą już wiele prób i błędów, więc warto skorzystać z jej usług. Fachowcy wiedzą, jakie formy reklamy sprawdzą się najlepiej w danym obszarze i dobiorą najskuteczniejszą strategię. Dobrym pomysłem jest zwłaszcza znalezienie firmy, która specjalizuje się w marketingu branżowym – dedykowanym. Przykładowo, jeśli jesteś deweloperem budowlanym, możesz skorzystać z agencji interaktywnej takiej jak nasza, tj. specjalizującej się w marketingu nieruchomości.

3. Specjalista podpowie rozwiązania, o których sam nie pomyślisz
Dwa powyższe punkty warto uzupełnić kolejnym: specjaliści od reklamy podpowiedzą Ci, w jaki sposób się promować. Wysoka skuteczność reklamy jest zarówno w Twoim interesie, jak i w interesie firmy marketingowej, z którą będziesz współpracować. Możesz mieć pewność, że agencja postara się dobrać rozwiązania, które będą miały najlepszy efekt marketingowy – prawdopodobnie zaproponują CI również skorzystanie z usług, których nie miałeś w planach. Jeśli nie znasz rynku reklamy, nie wiesz o wielu możliwościach promowania firmy czy produktu, bo niektóre formy promocji po prostu do Ciebie nie docierają. Mogą się jednak okazać skuteczne w przypadku Twojej działalności. Agencja reklamowa podsunie Ci nowe, skuteczne pomysły.

4. Marketing do dobra inwestycja
Nie oszczędzaj na reklamie. To zdanie powtarzane jest jak mantra przez wszystkich marketingowców, a także przedsiębiorców, którzy przekonali się o sile zorganizowanej promocji. Niewielkie firmy i osoby niedoświadczone w prowadzeniu działalności mają tendencję do bagatelizowania marketingu. Częściowo jest to zrozumiałe – początkujący przedsiębiorca ma wiele wydatków, a zyski niewielkie. Ostrożnie stawia kolejne kroki i woli inwestować w „konkrety”, takie jak droższy sprzęt czy lepsze auto firmowe. Warto jednak zdać sobie sprawę z tego, że nawet najwyższej jakości produkt i najrzetelniej wykonywana usługa nie przyniosą dochodów, jeśli firma będzie miała niewielu klientów. A tych ostatnich można przyciągnąć przede wszystkim poprzez skuteczne działania marketingowe. Choć ta zależność wydaje się oczywista, to jednak firm odsuwa inwestycję w reklamę na później, czekając aż biznes się rozwinie i dochody będą większe. Tymczasem „lepsze czasy” mogą nigdy nie nadejść, bo baza klientów będziesz rozwijać się zbyt wolno.
Inny słowy, inwestycja w profesjonalny marketing nieruchomości jest równie ważna, jak zakup wysokiej jakości urządzeń czy znalezienie biura w dobrej lokalizacji. Nawet słabszy towar lub usługa dają większe szanse na sukces niż doskonały produkt, który nie jest umiejętnie reklamowany.