Wybierając grupę docelową kampanii reklamowej, trzeba określić m.in. płeć odbiorcy. Jakiego wyboru dokonać w przypadku promocji nieruchomości? Odpowiedź może Cię zaskoczyć. Choć stereotypowo za poważne decyzje odpowiadają mężczyźni, statystyki i praktyka na rynku nieruchomości dowodzą, że reklamę warto kierować  do Pań.
Dlaczego warto kierować marketing nieruchomości do kobiet?
Kobiety są coraz częściej w centrum zainteresowania marketingowców pracujących dla biur nieruchomości lub firm deweloperskich. Nie bez powodu. Oto kilka argumentów za tym, dlaczego warto kierować marketing nieruchomości do kobiet:

  • Szacuje się, że aż w 91% przypadków kobiety mają decydujący wpływ na wybór domu. Od Pań zależy również większość decyzji dotyczących zakupu mieszkania oraz wyposażenia. Zdanie kobiet jest tak ważne, bo to właśnie Panie są tradycyjnie odpowiedzialne za opiekę nad domowym ogniskiem, a więc nie mogą pozwolić, by ich życiowi partnerzy sami decydowali o tak ważnej sferze.
  • Kobiety są bardzo aktywne w serwisach budowlanych. Około 54% kont na portalach o tematyce budowlanej jest zakładanych przez Panie.
  • 72% kobiet codziennie lub prawie codziennie korzysta z sieci. To oznacza, że warto tworzyć reklamę Internetową skierowaną do Pań.
  • Praktycy rynku nieruchomości często podkreślają, że kobiety są bardziej lojalne. Potrzebują więcej czasu na podjęcie ostatecznej decyzji, ale jeśli już wybiorą daną markę, trzymają się jej.
  • Kobiety mają większą skłonność do skutecznego polecania kupionych usług i produktów.

Jak tworzyć przekaz marketingowy dla kobiet?
Zachowania konsumenckie kobiet i mężczyzn różnią się, podobnie jak reakcja na bodźce marketingowe. Z tego powodu marketing skierowany do kobiet powinien być formułowany w inny sposób niż przekaz dla mężczyzn. O czym pamiętać, tworząc kampanię reklamową skierowaną głównie do płci pięknej?

  • Panie przykładają większą wagę do działań prospołecznych. Są też nastawione na działanie grupowe, w tym przede wszystkim rodzinne.
  • Dla kobiet duże znaczenie mają szczegóły.
  • Panie w nieco większym stopniu niż Panowie odbierają komunikat przez zmysły. Nie tylko wzrok i słuch, ale również zapach, smak i dotyk.
  • Kobiety mają większą potrzebę bezpieczeństwa i tworzenia stabilnego ogniska domowego. Badania przeprowadzone przez Halifax w Wielkiej Brytanii w 2012 roku wykazały, że 62% Pań dążyło do tego, by kupić mieszkanie na własność. Natomiast w przypadku mężczyzn podobne plany snuło jedynie 53% badanych.
  • Internautki cenią łatwość komunikacji internetowej, możliwości portali społecznościowych oraz wygodę dokonywania zakupu.
  • Panie są bardziej zainteresowane relacjami międzyludzkimi oraz historiami przedstawionymi w przekazach marketingowych.
  • Kobiety szukają zrozumienia. Jeśli firma udowodni, że rozumie potrzeby i osobiste zawiłości, które mają wpływ na podjęcie decyzji zakupowej, jest bardziej prawdopodobne, że klient płci pięknej zaufa sprzedawcy.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by przekaz marketingowy był kierowany do obu płci. Obok elementów adresowanych do Pań, mogą się pojawić typowo „męskie” dodatki, takie jak parametry techniczne, plan domu czy szczegóły projektu.