Jedną ze stałych metod marketingu nieruchomości jest oznakowanie terenu budowy. Bezpośrednia reklama na miejscu pozwala na dotarcie do odbiorcy, który znajdzie się w pobliżu powstającego obiektu.


Plakaty czy wydruki wielkoformatowe wokół terenu budowy pełnią wiele ważnych funkcji:

  1.  Oddziałują na osoby, które zetknęły się już z reklamą nieruchomości lub dewelopera. Odbiorca, który zobaczy znajomo wyglądające logo lub nazwę będzie bardziej zainteresowany obiektem. Z pewnością też nieruchomość zapadnie w pamięć osoby, która najpierw spotkała się reklamą w sieci lub inną reklamą outdoorową, a następnie trafiła na obiekt w miejscu budowy.
  2. Pełni rolę informacyjną. Ułatwia zlokalizowanie obiektu potencjalnym klientom, którzy chcą obejrzeć miejsce budowy nieruchomości. Nazwa i wizualizacja zawarta na drukach pozwala na proste zidentyfikowanie obiektu.
  3. Marketingowe oznakowanie terenu budowy wzbudza ciekawość odbiorcy i przykuwa uwagę. Niemal każda osoba spacerująca obok nieruchomości, przejeżdżająca tramwajem czy podróżująca w aucie, widząc teren budowy zadaje sobie pytanie, co powstanie na miejscu. Druki częściowo zaspokajają tę ciekawość – prezentując nazwę i pojedyncze wizualizacje. Jednocześnie oznakowanie zachęca do zapoznania się z większą ilością informacji na temat obiektu. Reklama powinna zawierać adres strony internetowej lub kontakt do biura.
  4. Wspiera budowanie świadomości marki. Reklama w miejscu budowy musi być spójna wizualnie z pozostałymi formami promocji i być zgodna z identyfikacją marki. W ten sposób przyczynia się do zwiększania świadomości marki.
  5. Może być zintegrowana z innymi formami reklamy. Promocja wokół placu budowy może być znakomicie zgrana z reklamą w sieci. Wydruki mogą zachęcać do wejścia na stronę internetową, przygotowaną dla danej nieruchomości. Skutecznym rozwiązaniem może okazać się tzw. landing page, czyli prosta strona stworzona, by sprowokować użytkownika do wykonania wybranej akcji, np. zapisu na newsletter. Dzięki wejściu na stronę www, odbiorca reklamy outdoorowej może natychmiast znaleźć komplet informacji na temat nieruchomości. To ważne, bo na reklamę można trafić np. w czasie podróży, a dzięki urządzeniom mobilnym odbiorca od razu pozna więcej treści na temat powstającej nieruchomości.

Wszystkie marketingowe efekty reklamy wokół terenu budowy uzyskamy jedynie wtedy, gdy odbiorca zdąży zapoznać się z kluczowymi elementami przekazu promocyjnego. W przypadku tej formy musimy mieć na uwadze, że czas kontaktu odbiorcy z komunikatem reklamowym jest bardzo krótki. Często jest to zaledwie kilka sekund, gdy potencjalny klient mija nieruchomość podczas podróży. To oznacza, że materiały drukowane powinny być możliwie proste i wyraziste. Niezbędna jest duża, czytelna czcionka i wysoki kontrast. Kluczowe elementy, takie jak telefon lub strona www mogą być dodatkowo wyróżnione.