Klienci chętnie oglądają nieruchomości przedstawione w wizualizacji lub za pomocą pięknych fotografii. Możliwość obejrzenia mieszkania to niezastąpione źródło wiedzy – nawet najlepszy marketingowy opis nie zastąpi obrazu. Z tego powodu wysokiej jakości zdjęcia lub grafiki znajdziesz w folderach reklamowych, na bilbordach czy w Internecie. Atrakcyjne obrazy przykuwają wzrok, zapadają w pamięć i skutecznie zachęcają do kontaktu ze sprzedawcą. W przypadku wizualizacji można jest dodatkowo uzupełnić o przykładowe wyposażenie, które pozwoli na zaprezentowanie nieruchomości w pełnej krasie. Dzięki temu potencjalny nabywca może lepiej ocenić nieruchomość. Jednak coraz częściej deweloperzy idą jeszcze dalej i prezentują klientom pokazowe mieszkania – nie tylko na obrazach, ale „w realu”.

Z punktu widzenia klienta idealna sytuacja ma miejsce wtedy, gdy może przed zakupem obejrzeć „na żywo” to, za co zapłaci. Na rynku wtórnym zawsze było to naturalne. Natomiast sprzedaż nieruchomości na rynku pierwotnym ma swoje ograniczenia. Pokazowe nieruchomości rozwiązują ten problem i dają klientom to, czego oczekują. Przyszły nabywca może obejrzeć mieszkanie a nawet cały dom jednorodzinny wraz z przykładowym wyposażeniem.

Jak wobec tego powinno prezentować się pokazowe mieszkanie? Przede wszystkim projekt powinien być potraktowany poważnie, tzn. stworzony z myślą o przyszłych mieszkańcach. Ważne są zarówno aspekty wizualne, jak i funkcjonalność nieruchomości. Klienci zwracają dużą uwagę na praktyczne rozwiązania, które uzmysławiają kupującym, jak można wykorzystać daną przestrzeń i jak wygodna będzie ona na co dzień. Z kolei wizualna strona projektu bezpośrednio oddziałuje na zmysły oglądających. Spójny projekt pozostawi miłe wrażenie i zwiększy szanse na zakup. Umiejętnie wykonana aranżacja pozwoli również podkreślić zalety nieruchomości i ukryć ewentualne minusy.

Projektanci aranżacji w pokazowych mieszkaniach powinni jednak mieć na uwadze również charakterystykę grupy docelowej. Najlepiej, gdy aranżacja pasuje do sposobu życia i możliwości finansowych potencjalnych nabywców. Młode małżeństwo chętnie zobaczy wnętrza wyposażone w meble, na które mogą sobie pozwolić. Zbyt drogie wyposażenie nie pozwoliłoby na realną ocenę atrakcyjności mieszkania. Natomiast ciekawie zaaranżowana przestrzeń w granicach budżetu przyszłych nabywców to solidny argument przemawiający na korzyść nieruchomości. Klient widzi, jak będzie mógł się urządzić, gdy zdecyduje się na zakup.
Możliwość obejrzenia pokazowego mieszkania jest tym istotniejsza, gdy deweloper oferuje mieszkania pod klucz lub nieruchomości wyposażone w szczególne dodatki, takie jak inteligentne systemy. W takim wypadku klient może przetestować zastosowane rozwiązania i na własne oczy przekonać się o ich funkcjonalności.

W marketingu często stosuje się opisy i zdjęcia, które mają oddziaływać na zmysły i pobudzać wyobraźnię odbiorców. W przypadku pokazowego mieszkania barwne opisy i ciekawe wizualizacje schodzą na drugi plan, bo klient faktycznie może doświadczyć funkcjonowania w nieruchomości. Ma również możliwość zobaczenia na własne oczy elementów, które czasem trudno ocenić na zdjęciach, takie jak wielkość okien czy ilość naturalnego światła wpadającego do pokoju. To znacząco zwiększa poczucie bezpieczeństwa po stronie klienta.

Deweloper GMdom – inwestycja „Mieszkania przy Sobieskiego”