Branża nieruchomości uchodzi za zacofaną pod kątem marketingu internetowego. Deweloperzy wciąż wolą stawiać na spoty radiowe i telewizyjne oraz bilbordy. Tymczasem sieć daje mnóstwo możliwości. W Internecie można prowadzić skuteczną kampanię, która sprzeda konkretną nieruchomość lub budować świadomość marki. Takie działania pojawiają się coraz częściej, jednak wciąż branża zmaga się z pewnymi mitami na temat marketingu internetowego. Co to za mity i dlaczego warto je przełamać?

Nikt nie kupi mieszkania przez Internet
Zakupy internetowe kojarzą się przede wszystkim ze sprzętem elektronicznym, gadżetami i ewentualnie odzieżą. Ale czy ktoś dokonuje przez Internet zakupu mieszkania? Oczywiście trudno się spodziewać, by klient po obejrzeniu zdjęć kliknął „kup teraz!” i tą metodą nabył nieruchomość. Jednak Internet sprzedaje na wiele sposobów. Kluczem jest efekt ROPO, czyli szukanie w sieci a kupowanie offline. Nawet jeśli klient nie nawiąże kontaktu przez Internet, być może doda Twój adres www do ulubionych albo zapisze numer telefonu, by zadzwonić za kilka tygodni.
Poza tym Internet to mnóstwo opcji na zdobycie uwagi i zainteresowanie klienta na dłużej. Wystarczy, że założysz konta na najpopularniejszych portalach społecznościowych, by zdobyć tysiące followersów, czyli osób, które będą obserwować Twoje nowe wpisy. To szansa dotarcia z każdym elementem oferty do szerokiego grona odbiorców. Działaj na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Youtube’ie i Vine’ie, a Internauci będą o Tobie pamiętać.

Sieć to także budowanie bazy klientów. Skutecznym pomysłem jest stworzenie landing page dla nieruchomości, czyli osobnej strony internetowej, która będzie skupiona wokół konkretnego obiektu. Landing page zachęca do zapisu na listę mailingową lub do kontaktu telefonicznego.

Oferta powinna być kierowana do mężczyzn
To zagadnienie wykraczające poza obszar samej sieci, ale w Internecie nabiera szczególnego znaczenia. Dlaczego? Ponieważ w wielu mediach można ustawić bardzo konkretną specyfikację grupy docelowej, w tym wybrać płeć. Jeśli zechcesz, by reklama wyświetlała się tylko mężczyznom, żadna Pani jej nie zobaczy. W telewizji czy reklamie outdoorowej, nawet jeśli przekaz jest skierowany do Panów, kobiety też mają szansę być odbiorcą treści – najwyżej będzie ona mniej skuteczna. W sieci można niemal całkowicie ograniczyć dostęp jednej z płci. Tymczasem reklamę nieruchomości warto kierować i do mężyczn, i do kobiet.

Choć budownictwo czy architektura to zawody mocno kojarzone z mężczyznami, to sprzedawcy nieruchomości coraz częściej kierują przekaz marketingowy właśnie do Pań. Marketingowcy zauważyli, że rola kobiet w podejmowaniu decyzji dotyczących przyszłego lokum jest ogromna, jeśli nie decydująca. Panie uczestniczą w wyborze mieszkania i mają wpływ na ostateczny kształt zakupu. Poza tym duże grono klientów to samotne kobiety, które chcą mieć mieszkanie dla siebie. Innymi słowy, warto tworzyć reklamę również pod płeć piękną, a w opcjach emisji zaznaczyć i kobiety, i mężczyzn.

Internet zastąpi konsultanta
Nawet jeśli ktoś nie widzi potencjału marketingowego dla branży nieruchomości w sieci, to z pewnością docenia możliwości komunikacyjne, jakie daje sieć www. Czasem jednak te możliwości są przeceniane. Póki co żadna strona internetowa, mail czy chat nie zastąpią możliwości kontaktu twarzą w twarz z konsultantem. Najlepiej dać klientowi wiele opcji do wyboru. Jedni wolą sformułować długiego maila, inni chętnie zadzwonią lub przyjdą do biura. Ważne, by wszystkie możliwości były dostępne.

To, że strona www nie zastąpi konsultanta nie oznacza jednak, że nie warto wypełniać jej treścią. Internet jest bardzo wygodnym medium, bo daje odbiorcom możliwości zagłębiania się w informacje zgodnie z własnymi potrzebami. Najpierw jednak sprzedawca musi te informacje udostępnić. Na stronie umieść wszystkie ważne informacje techniczne, kompletną kartę mieszkania, ciekawe zdjęcia i wizualizacje. Niech klient dotrze do informacji, których poszukuje. Nie zapomnij jednak na każdym kroku przypomnieć numeru telefonu i maila – choćby w stopce strony.

Aktualnie większość klientów zaczyna zakupy od poszukiwań w sieci. Konsumenci lubią kontrolować proces zakupu a Internet daje im do tego doskonałą okazję. Mogą tu znaleźć informacje na temat interesującej ich nieruchomości, poznać zalety i wady różnych rozwiązań, znaleźć opinie na forach i blogach oraz skontaktować się ze sprzedawcą w wygodny dla siebie sposób. Ponadto reklama Internetowa może być stosunkowo tania. Nie trzeba wielkich nakładów na stworzenie solidnej strony www nieruchomości lub ciekawego fanpage’a. A efekty takich działań mogą być widoczne całymi latami.