Umiejętnie zbudowany wizerunek skutecznie buduje świadomość marki i przedstawia firmę lub produkt w sposób atrakcyjny dla potencjalnego klienta. Jednak z jakich elementów powinien składać się kompletny wizerunek?
Elementy identyfikacji marki można podzielić na:

  • Elementy werbalne, czyli nazwa marki, hasła reklamowe i sposób narracji w tekstach promocyjnych lub w komunikacji z klientem.
  • Elementy wizualne, czyli logo, kolorystyka marki (w tym barwy materiałów reklamowych, produktów czy strojów pracowniczych), wybór czcionki i opracowanie materiałów firmowych, takich jak szablony listów czy wizytówek.

Każdy element identyfikacji wizualnej niesie ze sobą komunikat. Na przykład wybór tradycyjnej czcionki sprawi, że firma czy produkt (w naszym wypadku nieruchomość), będą postrzegane jako klasyczne i eleganckie. Dlatego tak ważne jest, aby wszystkie elementy budowanej tożsamości marki dobrze ze sobą współgrały.
Dobrą identyfikację powinny charakteryzować:

  • Spójność – czyli brak konfliktu pomiędzy poszczególnymi elementami, wspólny komunikat płynący z nazwy, doboru czcionek, kolorystyki itd. Jeśli barwy sugerują, że ważną wartością marki jest spokój i stabilność, to również czcionka nie może być agresywna a nazwa zbyt wymyślna.
  • Konsekwencja – kreacja marki powinna być realizowana na wszystkich poziomach, by dawała najlepszy efekt marketingowy. W idealnym scenariuszu strona www, ulotki, plakaty, szablony firmowe, stroje pracownicze, wizytówki i wykorzystywane akcesoria budują jeden, wspólny wizerunek. Z tego powodu najlepiej wprowadzać identyfikację marki jak najwcześniej.
  • Rozpoznawalność – spójny i konsekwentnie realizowany wizerunek skutecznie zbuduje świadomość marki wśród potencjalnych klientów, ale tylko wtedy, gdy kreacja będzie wyróżniała ją wśród konkurencji.

Budowanie tożsamości marki poprzedza stworzenie ogólnej strategii marketingowej. Ze specjalistami od marketingu powinieneś ustalić, jakie wartości chcesz komunikować i jakie cele powinna realizować kampania reklamowa.