Każde duże polskie miasto ma przynajmniej kilka dedykowanych stron internetowych. Obok witryn urzędowych, jest wiele serwisów prywatnych, które dostarczają rozmaitych treści związanych z wybraną miejscowością. Znajdziesz tu informacje na temat najnowszych remontów, lokalnych polityków, wydarzeń kulturalnych i sportowych czy też prognozę pogody na najbliższe dni. Obok mniej lub bardziej wartościowych artykułów zobaczysz też banery reklamowe. Nic nie stoi na przeszkodzie, byś umieścił tam reklamę z własną ofertą nieruchomości. W ten sposób łatwo dotrzesz do regionalnych odbiorców.

Jaki portal wybrać?
Możesz wykupić reklamę w jednym lub większej ilości portali. Jednak które strony są godne Twojej uwagi, a które lepiej sobie odpuścić? Listę portali znajdziesz łatwo przez wyszukiwarkę, a na celownik warto wziąć witryny, które są wysoko w wynikach wyszukiwania. W końcu to one najprawdopodobniej przyciągają największą liczbę użytkowników.
Zanim postanowisz wykupić reklamę, musisz lepiej poznać profil internautów, którzy wchodzą na daną stronę. W tym celu poproś właściciela portalu o statystyki z Google Analytics lub podobnego narzędzia. Dzięki temu poznasz informacje dotyczące płci i wieku czy miejscowości, z której pochodzą użytkownicy. Zobacz również, które treści w portalu cieszą się największym zainteresowaniem. Jeżeli profil odbiorców jest zbieżny z Twoją grupą docelową, możesz zdecydować się na reklamę.
Niezbędne dane kontaktowe i informacje na temat współpracy z serwisem znajdziesz zazwyczaj w osobnej zakładce poświęconej reklamie. Nie zapomnij też o weryfikacji wyników po skończonej kampanii reklamowej. Portal powinien udostępnić Ci dane na temat wyświetleń i kliknięć w Twoją reklamę.

Jaką reklamę wybrać?
Poza samą stronę, musisz wybrać rodzaj reklamy. Na stronach najczęściej znajdują się banery poziome i pionowe oraz reklamy pop-up, czyli wyskakujące okienka, które zasłaniają treść portalu. Niektóre reklamy mogą być rotacyjne, tzn. że nie będą wyświetlać Twojej oferty przez cały czas, ale na zmianę z innymi reklamami.
Który rodzaj warto wybrać? Zamiast zgadywać, najlepiej jest wysłać zapytanie do portalu. Serwis powinien udzielić Ci informacji na temat tego, które banery są najchętniej klikane przez użytkowników. Oczywiście liczba kliknięć może mieć wpływ na cenę reklamy. Ponadto dobrze, gdy baner znajduje się w takim miejscu strony, że jest widoczny od razu po wejściu na witrynę – bez przewijania. To właśnie ten obszar jest oglądany przez największą liczbę użytkowników, a więc rośnie szansa na to, że duża liczba osób zobaczy Twoją reklamę.
Musisz też zdecydować na model rozliczeń. Większość stron oferuje dwie podstawowe formy, czyli CPC (cost per click) oraz CPM (cost per mille). Pierwsza oznacza płatność za kliknięcia, a druga za same wyświetlenia strony. Jeżeli chcesz tylko zaistnieć w świadomości odbiorcy, wybierz CPM. Natomiast przy ofertach sprzedażowych najlepiej sprawdza się CPC – płacąc za kliknięcia wiesz, że trafiłeś do grupy osób zainteresowanych Twoją ofertą.
Zanim wykupisz reklamę, dobrze zastanów się na tym, dokąd ma przenosić kliknięcie w baner. Popularnym rozwiązaniem jest tzw. landing page, a więc strona stworzona w celu wywołania konkretnej akcji, np. zapisu na listę mailingową czy sprawdzenie wybranego elementu oferty przez odbiorców. To znakomite rozwiązanie, jeśli Twoim celem jest powiększenie bazy klientów albo sprzedaż konkretnej nieruchomości. Oczywiście baner może też prowadzić do strony głównej biura nieruchomości czy wybranej zakładki. Wszystko zależy od charakteru Twojej kampanii marketingowej.

Inne sposoby na regionalną reklamę
Reklama w lokalnych portalach to nie jedyny sposób na trafienie do regionalnej społeczności. Możesz skorzystać również z takich metod, jak:

  • Pozycjonowanie pod frazy regionalne. Możesz prowadzić marketing w wynikach wyszukiwania w taki sposób, żeby trafić jedynie do osób, które wpisują hasła zawierające nazwę wybranej miejscowości. W tym celu pozycjonuje się stronę pod dłuższe słowa kluczowe z nazwą miasta, takie jak „tania kawalerka Poznań” czy „domki jednorodzinne w Krakowie”.
  • Regionalna reklama w AdWords i AdSense. Google proponuje płatne formy reklamy w wynikach wyszukiwania, czyli AdWords. W tym wypadku możesz po prostu wybrać lokalizację i Twoja reklama wyświetli się tylko użytkownikom z danego obszaru. Podobną możliwość daje Google AdSense, czyli banery reklamowe, które wyświetlają treść dostosowaną do aktualnych zainteresowań użytkownika.
  • Reklama w mediach społecznościowych. Regionalną kampanię reklamową możesz prowadzić również na portalach tego rodzaju. To wygodna forma promocji, bo pozwala na dokładne określenie grupy docelowej, w tym miejsca zamieszkania użytkowników.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by jednocześnie skorzystać z kilku form reklamy, a po skończonej kampanii podsumować skuteczność poszczególnych metod. Wnioski pomogą Ci w stworzeniu lepszej strategii następnym razem.