Lokalizacja to jeden z najważniejszych elementów charakteryzujących mieszkanie. Ma ogromny wpływ na atrakcyjność oferty. Nie brakuje sprzedawców i deweloperów, którzy uważają, że wybór dobrej ulicy to gwarantowany sukces. W takim twierdzeniu jest oczywiście sporo przesady, jednak trzeba przyznać, że atrakcyjna lokalizacja to co najmniej połowa sukcesu… Wiedzą o tym również przyszli nabywcy i najemcy, którzy z pewnością dokładnie przyjrzą się okolicy. Aktualnie w polskim Internecie znajdziesz kilka serwisów, które mogą zarówno ułatwić wybór miejsca pod inwestycję, jak i pomóc w zaprezentowaniu klientom oferty.
Serwisy, do których warto zajrzeć to m.in.:

W ofercie DobraUlica.pl znajdziesz na przykład możliwość przygotowania raportu na temat wybranej lokalizacji. Przede wszystkim jednak to i pozostałe narzędzia są doskonałym sposobem na uatrakcyjnienie prezentacji działki. Zobaczysz tu dane na temat dostępu do komunikacji, ilości i jakości sklepów spożywczych, poziomu hałasu w okolicy a nawet obecności groźnych ras psów w otoczeniu działki.

Obok dedykowanych serwisów, warto skorzystać również z Google Street View. Mapy Google i widok z perspektywy pierwszej osoby są wykorzystywane nawet przez dużych deweloperów. Street View pozwala na dokładne obejrzenie okolicy, warto jednak pamiętać o dacie publikacji zdjęć. W rogu ekranu znajdziesz informację na temat czasu wykonania oglądanej w danym momencie fotki.

Street View to także dodatkowy powód, by tworzyć wiarygodne wizualizacje nieruchomości. Większość klientów i tak zajrzy do zdjęć Google. Jeśli Twoja wizualizacja nie będzie pokrywała się ze stanem rzeczywistym, klient szybko wychwyci błąd.

Narzędzie Google jest przydatne i może pomóc w prezentowaniu oferty, jednak serwisy do wyszukiwania lokalizacji pozwalają uzyskać znacznie bardziej szczegółowe dane. To ważne, bo w sieci trudno o dokładne info na temat warunków mieszkaniowych w danej lokalizacji. Oczywiście łatwo można znaleźć fora i blogi, na których mieszkańcy opisują komfort mieszkania w wybranej dzielnicy czy na konkretnym osiedlu. To jednak zbyt mało. Poziom hałasu czy dostęp do komunikacji miejskiej mogą być zupełnie inne po dwóch stronach tego samego osiedla lub na obu końcach ulicy. Wymienione wyżej serwisy ułatwiają zebranie bardziej rzetelnych danych.