Dlaczego warto zadbać o efektowne zdjęcia?
Na blogach branżowych często mówi się o tym, jak ważny jest umiejętnie wykonany copywriting. Przytacza się statystyki potwierdzające, że materiały reklamowe zawierające chwytliwe hasła i opisy skutecznie podnoszą konwersję. Z tym że mowa o tekście, który jest doklejany do obrazu. Innymi słowy: nikt nawet nie zastanawia się nad tym, czy obraz powinien znaleźć się w materiałach reklamowych. Jest tak ważnym elementem, że zarówno twórcy reklam, jak i ich odbiorcy traktują obecność grafiki jako oczywistość. Nie inaczej jest w marketingu nieruchomości. Ba, w tym wypadku obraz ma szczególnie duże znaczenie.
Dlaczego marketing nieruchomości nie może obejść się bez zdjęć? Najważniejsze przyczyny są następujące:

  • Obraz działa najmocniej. Większość ludzi jest wzrokowcami. Głównym źródłem wiedzy o świecie jest dla nas to, co zobaczymy. Sugestywny obraz potrafi nas przekonać, a nieciekawe zdjęcie mocno zniechęcić. Przy braku zdjęcia czujemy niedosyt.
  • Zdjęcia wzbudzają emocje. Prosty i sugestywny obraz działa na nasze uczucia. Nie sposób nie zachwycić się pięknym zdjęciem domu na tle błękitnego nieba lub barwną aranżacją wnętrza skąpaną w promieniach wschodzącego słońca. Więcej pozytywnych emocji to skuteczniejsza reklama.
  • Wszystkie oferty mają zdjęcia. Każdy, kto choć raz w życiu szukał nieruchomości na wynajem zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne są fotografie. Gdy widzimy ofertę pozbawioną zdjęcia, po prostu ją opuszczamy. Niemal wszystkie ogłoszenia mają zdjęcia, więc brak fotek negatywnie wyróżnia ofertę.
  • Zdjęcia pełnią rolę informacyjną. Można opisywać budynek czy lokal, ale każdy potencjalny klient najchętniej zobaczy nieruchomość na własne oczy – na dobry początek, przynajmniej na zdjęciu.
  • Fotografie można łatwo wykorzystać social media. Internauci już dawno rozszerzyli obszar poszukiwania nieruchomości poza portale z ofertami i same wyszukiwarki. Jednym z głównych ośrodków stały się media społecznościowe. Mieszkań można szukać na grupach tematycznych lub zagadując do znajomych. Jednak w social media panują krótkie wiadomości i obrazy. Atrakcyjne zdjęcia nieruchomości są idealnym sposobem, by zatrzymać na chwilę użytkownika i zainteresować go ofertą.

Aby reklamować własną nieruchomość z pomocą ciekawych zdjęć, możesz zwrócić się bezpośrednio do fotografa specjalizującego się w tym temacie lub skorzystać z usług agencji, która wykonuje zdjęcia w ramach bardziej kompleksowych działań. Ciekawą propozycją są agencje zajmujące się home stagingiem. To oferta głównie dla sprzedawców działających na rynku wtórnym. Home staging nazywany jest czasem „wizażem nieruchomości”. Polega na poprawianiu wizualnej strony nieruchomości, by przygotować budynek do sesji zdjęciowej. Niektóre firmy home stagingowe oferują od razu wykonanie fotografii.

A jeśli chcesz czegoś więcej niż tradycyjnej fotki, możesz sięgnąć po tzw. wizyty 360°. Na czym one polegają? To sposób przedstawiania nieruchomości za pomocą zdjęć obejmujących całą przestrzeń dokoła kamery. Jeśli korzystasz z trybu Street View na Google Earth – z pewnością wiesz o co chodzi. Techniki 360° stają się coraz popularniejsze, więc jest to dobry sposób, by przy okazji dotrzeć do odbiorcy z dodatkowym przekazem: „jesteśmy nowoczesną firmą”.

zdjecie_mieszkania_pokazowego_salon zdjecie_mieszkania_pokazowego_pokoj zdjecie_mieszkania_pokazowego_sofa zdjecie_mieszkania_pokazowego_sypialnia zdjecie_mieszkania_pokazowego_lozko

Mieszkanie pokazowe „Osiedle Toruńskie Zawiśle” – fot. Wojciech Kołodziński