Skuteczna kampania reklamowa trafia do przyszłych użytkowników mieszkań i osób, które zajmują się inwestowaniem w nieruchomości. Obie grupy można zainteresować zarówno działaniami z zakresu ATL, jak i BTL, online i offline. Poza promowaniem konkretnych nieruchomości, istotne jest budowanie świadomości marki dewelopera. Wobec tego jakie elementy powinna zawierać kompletna kampania reklamowa dla firmy deweloperskiej?

1.    Stworzenie stron w dedykowanych serwisach www. W sieci istnieje wiele gotowych rozwiązań, z których wystarczy skorzystać, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jednym z nich są portale tematyczne i serwisy z ogłoszeniami. Kampania reklamowa dewelopera nie może obyć się bez tych elementów. Dodatkowo warto zainwestować w reklamę w serwisach lokalnych. Każde duże polskie miasto ma przynajmniej kilka stron internetowych prowadzonych przez prywatne firmy. Warto umieścić tam ogłoszenie. Dzięki temu łatwo trafisz do okolicznych mieszkańców.

2.    Druk wielkoformatowy. To stały element wielu kampanii dla deweloperów. Bilbordy wciąż znakomicie sprawdzają się jako forma komunikacji z potencjalnymi klientami. Reklama w dobrej lokalizacji to skuteczny sposób na zainteresowanie dużej liczby odbiorców. Druk wielkoformatowy to także znakomita okazja do pokazania zdjęć lub wizualizacji nieruchomości. Na kilkumetrowych powierzchniach obrazy przedstawiające inwestycję prezentują się szczególnie okazale.

3.    Publikacja artykułów sponsorowanych. Długi, merytoryczny artykuł to efektywna zachęta dla klientów prywatnych i biznesowych. To okazja do zbudowania pozycji eksperta oraz przedstawienia oferty od dobrej strony. Niektóre agencje reklamowe dysponują własnymi serwisami, w których publiką treści związane z nowym klientem. Dzięki temu informacja natychmiast trafia do wszystkich osób, które regularnie odwiedzają dany portal.

4.    Działania w mediach społecznościowych. Tutaj również można tworzyć nowe konta, jak i korzystać z już istniejących, by dotrzeć do subskrybentów. Media społecznościowe są jednym z najważniejszych kanałów komunikacji i nie powinno ich zabraknąć w kampanii reklamowej dewelopera. Szczególnie wartościowe są regularnie prowadzone konta, na których firma wchodzi w interakcję z użytkownikami.

5.    Wizualizacje i zdjęcia nieruchomości. Wysokiej jakości obrazy to co najmniej połowa sukcesu reklamy. Jeżeli inwestycja jest już ukończona, bilbordy, strony www i ogłoszenia powinny prezentować ciekawe ujęcia nieruchomości. W przypadku, gdy budowa dalej trwa, materiały reklamowe mogą prezentować fotorealistyczne wizualizacje wykonane na podstawie projektów. Obecnie standardem stały się wizualizacje wykonywane w programach graficznych do modelowania trójwymiarowego. Wirtualne obiekty można osadzić na zdjęciach prawdziwego tła nieruchomości. Obraz jest bardzo zbliżony do fotografii gotowej inwestycji.

6.    Działania SEO. Nie tylko deweloperzy, ale firmy w każdej branży muszą inwestować w SEO, jeśli chcą zapewnić sobie stały napływ nowych klientów z wyszukiwarki Google. SEO to optymalizacja strony internetowej oraz działania w sieci, które poprawiają pozycję stron www na liście wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie powinno być wykonywane regularnie, by utrzymać wysokie pozycje w Google.

Wszystkie wymienione elementy powinny być planowane jako całość. W ten sposób kreacja nieruchomości lub firmy deweloperskiej będzie spójna. Odbiorca otrzyma jasny komunikat i łatwiej zapamięta markę.