Vine to portal, który pozwala na wrzucanie i oglądanie 6-cio sekundowych filmików. Na pierwszy rzut oka idea serwisu może wydawać się dziwna i niezrozumiała, zwłaszcza dla starszego pokolenia. Vibe powstał jednak w odpowiedzi na istniejące serwisy, które zdążyły już znudzić się młodym Internautom. Dzisiejsi nastolatkowie zakładali konta na YouTube i Facebooku w szkole podstawowej. Nie może więc zaskakiwać to, że obecnie szukają czegoś nowego.

Vine doskonale odpowiada na potrzeby osób „wychowanych w Internecie”. Użytkownicy są przyzwyczajeni do dużych ilości audiowizualnego contentu, który często przegląda się tylko pobieżnie. Filmy na YouTube czy Facebooku często oglądasz tylko kilka sekund, bo nie masz ochoty zatrzymywać się na dłużej na jednym temacie lub też materiał okazuje się mało interesujący. Filmiki w Vine trwają tylko 6 sekund, więc szybko przeskakujesz od jednej treści do kolejnej – bez czekania, przewijania i przełączania wideo. Vine to filmowy fast-food. Jeżeli chcesz dobrze „zjeść”, zajrzysz na YouTube, a na Vine wchodzisz, by „przekąsić” coś w wolnym czasie.
Serwis pozwala na założenie własnego kanału i prowadzenie mikrovloga. Tak jak Twitter spopularyzował mikroblogowanie, tak Vine upowszechnia vlogi w wersji mini. (Nawiasem mówiąc, Vine został kupiony przez Twittera). Kreatywni twórcy dowodzą, że kilka sekund to wystarczająco wiele, by stworzyć humorystyczny materiał a nawet zaprezentować krótki test produktu.
Większość contentu w serwisie zajmuje rozrywka – nagrania z wpadkami, popisy sportowe, filmy ze zwierzętami czy wymyślone scenki. Coraz częściej jednak pojawiają się też filmy informacyjne, jak krótkie recenzje czy unboxing. Vine może być też skutecznym narzędziem marketingowym. Co przemawia za wykorzystaniem serwisu do celów reklamowych? Oto najważniejsze argumenty:

  • serwis jest modny a baza użytkowników cały czas się powiększa,
  • można łatwo zintegrować działania na Vine’ie z marketingiem w innych serwisach społecznościowych,
  • Vine jest doskonale przystosowany do urządzeń mobilnych,
  • publikacja materiałów jest prosta i darmowa,
  • atrakcyjne materiały na Vine’ie mają potencjał wirusowy.

Co można pokazać na Vine, aby zyskać nowych klientów? Trafnym pomysłem jest prezentowanie wszelkiego rodzaju zapowiedzi i zajawek, które sprowokują Internautów do poszukiwania informacji na temat produktu. Większą porcję wiedzy możesz zaserwować na fejsbukowym fanpage’u, na YouTube lub na dedykowanej stronie internetowej.
Krótki film to również dobra okazja do zaprezentowania scenek „od kuchni”. Pokaż jak działa Twoja firma, jak wygląda biuro i gdzie spędzacie przerwy. Widzowie szczególnie docenią unikalne i zabawne wstawki – informacja sprzed kilku lat o zjeżdżalni w siedzibie Google obiegła cały świat i do dziś jest chętnie powtarzana w wielu tekstach.
Vine pozwala też na publikowanie odpowiedzi do filmów – wystarczy odpowiedni hashtag. To oznacza potencjał konkursowy. Możesz dać krótkie ogłoszenie i zaprosić użytkowników do zabawy. Najlepszy filmik zagwarantuje nagrodę lub też wszyscy, który odpowiedzą będą mogli liczyć na atrakcyjniejsze warunki zakupu.

Z punktu widzenia marketingu nieruchomości Vine może być przydatnym narzędziem głównie dlatego, że jest to stosunkowo młody i bardzo modny portal. To miejsce, w którym warto się pokazać, jeżeli zależy Ci na wizerunku nowoczesnej firmy, które trzyma rękę na pulsie. Minusem jest natomiast to, że odbiorcami Vine’a są przede wszystkim bardzo młodzi ludzie. Serwis jest wykorzystywany głównie przez licealistów i studentów. Nie jest to wymarzony profil odbiorców dla dewelopera czy biura nieruchomości. Portal może być natomiast wykorzystany do budowania świadomości marki wśród osób, które w dalszej perspektywie będą zainteresowane kupnem lub wynajmem nieruchomości.

W jaki sposób wykorzystać serwis w tej branży? Na przykład poprzez krótkie prezentowanie najciekawszych elementów nowych inwestycji. Możesz pokazać zajawki ze spektakularnymi wizualizacjami lub wykonać krótki spacer po obiekcie, który właśnie powstał. Internauci chętnie zobaczą też nietypowe elementy wykończenia wnętrza lub nowoczesne wyposażenie.
Vine to serwis, który wymaga dużej dozy kreatywności. Jednak wysiłek się opłaca, bo najciekawsze materiały trafiają do milionów odbiorców.