Większość miłośników coachingu zgodzi się, że do osiągnięcia sukcesu potrzebne jest coś więcej niż chęć zarobienia dużych pieniędzy. Podobno najskuteczniejsi przedsiębiorcy to Ci, którzy realizują cele niezwiązane bezpośrednio z zarobkowaniem, a pieniądze pojawiają się przy okazji. Praca dla pasji jest w stanie zmotywować znacznie bardziej niż kolejne wpływy na konto. Właśnie dlatego warto uświadomić sobie wszystkie niefinansowe pobudki, dla których firma ma działać. Jakie cele ma realizować i co chce zaoferować klientom? Wartości warto zapisać. Przykładowe mogą wyglądać w ten sposób:

  • solidność,
  • terminowość,
  • inspiracja,
  • prostota,
  • uczciwość,
  • wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów,
  • odwaga,
  • niezawodność.

Zapisanie wartości firmy jest ważne z kilku powodów. Po pierwsze, to znakomite przypomnienie dla członków zespołu, w jakim celu wykonują swoją pracę. To dodatkowa porcja motywacji. W niektórych firmach nazwy wartości są kreatywnie wykorzystywane – lista jest drukowana i wisi w biurach, kuchni i innych pomieszczeniach firmowych.

Po drugie, wartości są ważne dla klientów. To szczególnie istotne w branży deweloperskiej. Większość klientów dokonuje zakupu nieruchomości tylko raz w życiu i to za kredyt na trzydzieści lat. W takim warunkach konsument szuka sprzedawcy, którego może obdarzyć zaufaniem. Każdy z nas o wiele chętniej kupi mieszkanie od firmy, która ma na uwadze bezpieczeństwo przyszłych użytkowników i solidność wykonania mieszkania oraz dba o rzetelne przedstawienie oferty. Naturalne jest to, że wybierzemy dewelopera dbającego o dobro klienta a nie firmę, która jest nastawiona tylko na zysk. Z tego powodu wartości znakomicie sprawdzają się również jako element marketingu.

Priorytety firmy powinny być zapisane na stronie internetowej, w materiałach drukowanych i wszędzie tam, gdzie odbiorca będzie szukał informacji o deweloperze. To skuteczny sposób na budowanie dobrego wizerunku. Oczywiście w ślad za słowami powinny iść czyny. Nazwy wartości są często wykorzystywane w reklamie, ale niezadowoleni konsumenci chętnie nagłośnią działania sprzeczne z głoszonymi przez firmę ideami. Z kolei realna dbałość o klienta, obsługa na wysokim poziomie, a przede wszystkim dobry produkt dodadzą wiarygodności głoszonym hasłom. W długiej perspektywie oznacza to dobrą opinię wśród konsumentów i grono lojalnych klientów, którzy przyciągną kolejnych nabywców.